صنایع‌دستی

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی به همراه برپایی 2 سیاه‌چادر عشایری در محل باغ تاریخی گلشن خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل باغ گلشن با برپایی بیش از 30 غرفه شامل: 20 غرفه صنایع‌دستی در رشته‌‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت نگار چوب، حوله‌بافی، گلیم‌بافی و پلاس‌بافی، سفال و سرامیک، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ماشته بافی، نقاشی روی سفال و سوغات محلی شهرستان طبس و شهرهای اصفهان، کرمانشاه، تبریز، کرمان، یزد، رودبار و بیرجند و قائن است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس افزود: این نمایشگاه از 29 اسفند 1402 دایر و تا 15 فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.
او ادامه داد: هنرمندان رشته قلم زنی، سوخت نگار و سبد بافی در محل نمایشگاه به اجرای تولید زنده و آموزش رایگان مشغول هستند و بازدیدکنندگان و علاقمندان می‌توانند از نزدیک با روند تولید این رشته‌ها آشنا و کار در این رشته‌ها را تجربه کنند.
عرب گفت: 2 سیاه چادر عشایری از عشایر غیور شهرستان سربیشه و گنبد کاووس نیز در محل نمایشگاه برپا شده که علاوه بر معرفی آداب و رسوم و فروش سوغات و صنایع‌دستی، طبخ غذاهای محلی و پخت نان محلی نیز انجام می‌شود که مورد استقبال گردشگران و مراجعین قرار گرفته است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس بیان کرد: فروش نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهر طبس تا پایان چهارمین روز از سال جدید مبلغ 4000 میلیون ریال بوده و علیرغم کاهش مسافرت‌ها، میزان فروش محصولات صنایع‌دستی قابل توجه بوده است.
او افزود : علاوه بر این نمایشگاه، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی و معرفی آداب و رسوم در شهر دیهوک با 3 غرفه و یک سیاه چادر عشایری، بازارچه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهر عشق آباد با 5 غرفه، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با 7 غرفه، غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی روستای کریت، در قالب ستاد اجرائی خدمات سفر و برای ایام نوروز 1403 پیش‌بینی شد که با استقبال گردشگران مواجه بوده است.
عرب ادامه داد: همچنین برپایی 7 سیاه چادر عشایری در سطح شهرستان و فروش سوغات محلی و صنایع دستی از دیگر برنامه‌ها بوده است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس گفت: احیاء، توسعه و ترویج و آموزش صنایع‌دستی را در اولویت برنامه‌های سال جدید داریم و از همه علاقمندان و فعالان صنایع‌دستی درخواست می‌کنم برای توسعه صنایع‌دستی شهرستان کمک کنند و از تسهیلات کم بهره، صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری رایگان، معافیت‌های مالیاتی، امکان حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، آموزش رایگان و … استفاده کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا