صنایع‌دستی

ثبت 575 اشتغال در سامانه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در سال 1402

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت 575 اشتغال در سامانه اشتغال و تحقق و عملیاتی شدن 123 درصدی تعهد اشتغال این اداره‌کل در سال 1402 خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای تعداد 468 نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل 123 درصد محقق و عملیاتی شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۹۹ درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و الباقی مرتبط به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است.
او گفت: در سال گذشته 3 پرونده در رشته‌های صنایع‌دستی استان با عناوین دانش و فن بومی و سنتی پالان‌دوزی، مهارت بافت قالی خودرنگ آیسک، مهارت لحاف‌دوزی سنتی استان فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شدند.
شاه‌وردی افزود: پرونده ملی اقدامات پاسدارانه برای مهارت برک بافی استان نیز تهیه و تدوین و در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه ملی ثبت شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان در سال 1402 در رویداد ملی سه گام مشارکت داشتند که منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در این رویداد ملی شایسته تقدیر شد.
او افزود: برگزاری مرحله پیش شتابدهی کوآپ استودیو ویژه هنرمندان و تولیدکنندگان برتر صنایع‌دستی استان به تعداد 60 نفر، عضویت و مشارکت در هیأت اندیشه‌ورز استان با ابلاغ استاندار برای تعدادی از اعضای هیأت علمی و کارشناسان برخی دستگاه‌های مرتبط برای تدوین سندهای توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، طراحی مدل و پیاده‌سازی زنجیره ارزش راهبردی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان از جمله اقدامات معاونت صنایع‌دستی در سال 1402 بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا