صنایع‌دستی

صادرات صنایع‌دستی خراسان جنوبی در راه اکسپوی چین

رئیس کمسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: صادرات صنایع‌دستی و گیاهان دارویی خراسان جنوبی در راه اکسپوی چین است.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدرضا بابایی روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ با اشاره به آشنایی و قرابت با خراسان جنوبی گفت: مأموریتی از اتاق صادرات ایران و چین در راستای ارتقا صادرات صنایع‌دستی و گیاهان دارویی استان، امکان سنجی و تحقیق در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: در چند ماه گذشته با حمایت و همکاری شرکت منتا از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرهای مختلف استان بازدید، توصیه های لازم به صنعتگران اعلام و قرار شد بر اساس سفارش انجام شده تغییراتی درکالاهای تولیدی ایجاد و محصول خود را برای اکسپوی چین آماده کنند.

او با بیان اینکه اکسپوی چین هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه ۵۰ کشور دنیا حضور دارند و فرصت مغتنمی برای عرضه کالاهای تولیدی صنعتگران است.

بابایی ادامه داد: در زمان حضور در این نمایشگاه ابتدا تصور می‌شد برخی کالاها مورد استقبال چینی‌ها و یا قابل رقابت با دیگر کالاهای عرضه شده نباشد که خوشبختانه با برخی اقدامات مانند شخصیت دادن به کالای ایرانی، شناسنامه‌دار کردن، داستان سرایی و بسته‌بندی متفاوت کالاهای عرضه شده مورد اقبال زیادی قرار گرفت.

رئیس کمسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: گوهر سنگ، گلیم، قالیچه بلوچ، کفش‌های پنبه‌ای و… به ترتیب مورد استقبال و فروش بازار چین قرار گرفت.

او تأکید کرد: بر اساس نیازسنجی انجام شده همه صنایع‌دستی استان مورد استقبال چینی‌ها است اما تحقیقات نشان داد چینی‌ها کالاهای رنگارنگ را بیشتر می‌پسندند و در این راستا برای تنوع در تولید توصیه‌هایی به هنرمندان و صنعتگران شد.

ارائه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی برای دومین بار در نمایشگاه چین

بابایی گفت: صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی امسال برای دومین بار در نمایشگاه چین ارائه می شود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر لزوم ایجاد خودباوری در خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان، مملو از منابع و ظرفیت‌هایی است که می‌توان با هدف‌گذاری، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فروش، ارزش افزوده برای آن ایجاد کرد.

او افزود: تصمیم داریم خراسان جنوبی را به عنوان استان پایلوت در زمینه صادرات صنایع‌دستی به کشور چین معرفی کنیم.

بابایی به ارائه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در یکی از استان‌های چین از ابتدای امسال اشاره کرد و ادامه داد: در چند ماه آینده باز هم صنایع‌دستی خراسان جنوبی طبق درخواست و دریافت سفارش‌های نمایشگاه قبلی، در چین ارائه می‌شود.

به نظر او هنرمندان و صنعتگران خراسان جنوبی برای تصاحب بازارهای جهانی، باید استانداردهای لازم را رعایت کرده و براساس ذائقه مشتری تولید کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی