صنایع‌دستی

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از خانه صنایع‌دستی ریحانه بشرویه

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان از خانه صنایع‌دستی ریحانه بشرویه بازدید و از نزدیک با هنرمندان بشرویه گفتگو کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سید مرتضی بختیاری در این بازدید ضمن اشاره به نقش پررنگ صنایع‌دستی در ایجاد اشغال بانوان با توجه به وجه لطیف صنایع‌دستی و همگرایی آن با روحیه بانوان ایرانی حمایت خود از صنایع دستی شهرستان بشرویه را به مسئول این نهاد در استان و شهرستان بشرویه گوشزد کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور در این دیدار در زمینه جذب تسهیلات در رشته‌های صنایع‌دستی و شرکت هنرمندان و راهبران شغلی صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های سراسری قول همکاری و مساعدت داد.
سیدامیر سلیمانی رباطی مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: خانه صنایع‌دستی ریحانه واقع در خانه تاریخی ملامحمدتقی در سال گذشته توسط یکی از صنعتگران بشرویه به عنوان مرکز آموزش، تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی در حوزه گیوه‌بافی، قلاب‌بافی، تراش سنگ و ترکه‌بافی به بهره‌برداری رسید.
سلیمانی رباطی افزود: از جمله اقدامات موثر در این خانه توانمندسازی بانوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در پی تفاهم صورت گرفته با این نهاد علاقه‌مندان تحت پوشش آموزش‌های لازم را کسب و محصولات تولیدی آنها به‌صورت تضمینی توسط مدیر این خانه خریداری و به تبع آن سبب رونق اقتصادی فعالیت این بانوان می‌شود.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی