صنایع‌دستی

افتتاح اولین خانه تخصصی چرم خراسان جنوبی

اولین خانه تخصصی چرم استان خراسان جنوبی در شهر بیرجند افتتاح شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، اولین خانه تخصصی چرم استان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران شهرستان و کارشناسان صنایع‌دستی استان، روز سه‌شنبه 16 مردادماه 1403 افتتاح شد.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اولین خانه تخصصی چرم استان در محل بنای تاریخی خانه راعی‌فر که توسط اداره‌کل مرمت شده بود، به همت یکی از صنعتگران رشته چرم‌دوزی تجهیز و شروع بکار کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: زهره عباس‌پور یکی از بانوان فعال و کارآفرین شهرستان طبس به صورت استیجاری بنای مذکور را در اختیار گرفته و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 5000 میلیون ریال برای حدود 30 نفراز بانوان استان که اکثرا زنان سرپرست خانوار یا جامعه هدف دستگاه‌های حمایتی هستند، بسترهای کار و اشتغال را ایجاد کرده است.
او ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این خانه به عنوان اولین خانه تخصصی چرم در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازاریابی و تولید و فروش محصولات تکمیلی چرم و ایجاد پایگاه هم‌اندیشی در حوزه چرم است.
شاه‌وردی گفت: بنای تاریخی راعی‌فرد مربوط به دوره پهلوی اول است و در مرکز شهر نزدیک بنای تاریخی مصلی به آدرس خیابان جمهوری – جمهوری – 31 – حضرت ابوالفضل 9 واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت 3464 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی