صنایع‌دستی

پایان عملیات اجرای فنداسیون ساختمان مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: عملیات اجرای فنداسیون ساختمان مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان طبس پایان یافت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: مرکز آموزش صنایع‌دستی طبس در زمینی به مساحت 1380 مترمربع و با زیربنای 600 مترمربع در یک طبقه و با اقتباس از معماری بومی منطقه و به شکل سنتی طراحی و در حال اجرا است که امسال با اعتباری در حدود 8000 میلیون ریال از محل منابع استانی، زیرسازی و اجرای شفته، ریگلاژ، اجرای بتن مگر و فنداسیون پروژه بصورت کامل اجرا شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: ساختمان این پروژه به‌صورت چند منظوره طراحی شده که علاوه بر مرکز آموزش صنایع‌دستی به‌عنوان بازارچه دائمی صنایع‌دستی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
او تاکید کرد: تکمیل این پروژه نگاه ویژه شهرستان و استان را می‌طلبد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی این پروژه مهم زیرساختی در حوزه صنایع‌دستی شهرستان هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
عرب گفت: از جمله مهم‌ترین صنایع‌دستی شهرستان طبس می‌توان به گیوه سنتی خاص طبس، قلم‌زنی خاص طبس با طرح نخل و پلیکان و طرح‌های ظریف و مینیاتوری، حصیربافی از برگ‌های نخل، فرش دستبافت، سبد بافی، مسگری، حوله بافی، انواع گلیم، سفال و سرامیک، تولیدات چرمی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و … اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی