صنایع‌دستی

برگزاری کارگاه سفال‌گری ویژه کودکان در شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: اولین دوره آموزشی سفال‌گری کودک برای رده سنی 7-12 سال در اواخر مردادماه 1403 توسط کارگاه سرامیک کریت برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: در این دوره آموزشی که در محل فروشگاه و گالری هنر کارگاه سرامیک کریت واقع در روستای کریت برگزار شد، مجموعاً 16 نفر هنرآموز شرکت و درپایان گواهی شرکت دردوره دریافت کردند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، آموزش تکنیک‌های پایه سفالگری به کودکان در قالب احجام خلاقانه و جذاب برای این رده سنی است. کار با گل رس برای کودکان به دلیل شکل‌پذیری بالا، مواد طبیعی و مفید، ارتباط با خاک و زمین، علاوه بر ایجاد آرامش و رفع استرس، به تخلیه انرژی‌های منفی، خشم و پرخاشگری کمک می‌کند. قابلیت ویران کردن و از نو ساختن گل برای کودک احساس قدرت، اعتمادبه نفس، امید و شادابی به همراه دارد. تحقیقات علمی تأثیر فرم‌دهی به گل با دست در کودکان را در زمینه‌های مختلف از جمله رفع مشکلات بیش فعالی و نقص توجه، پرورش خلاقیت، بهبود تفکر طراحی و مهارت حل مسئله و … را ثابت کرده است.
او ضمن تشکر از مجموعه کارگاه سرامیک کریت برای این اقدام زیبا، گفت: این کارگاه از کارگاه‌های فعال در زمینه تولیدات سرامیکی در شهرستان طبس است که علاوه بر حضور فعال در زمینه تولید و حضور در نمایشگاه‌های مختلف، در زمینه آموزش نیز فعالیت می‌کند.
عرب گفت: ثبت نام دوره‌های جدید این کارگاه ویژه کودکان از همین الان شروع شده و علاقه‌مندان می‌توانند دراین دوره‌ها شرکت کنند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی