صنایع‌دستی

حضور فعال صنعتگران و هنرمندان شهرستان طبس در نمایشگاه سراسری خراسان جنوبی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از حضور فعال هنرمندان و صنعتگران شهرستان در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: هنرمندان شهرستان طبس در رشته‌های چرم‌دوزی، سفال و سرامیک، تراش سنگ و سبدبافی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: همچنین یک غرفه به معرفی جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری شهرستان اختصاص یافته است.
عرب گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، استاندار خراسان جنوبی، معاونین استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و جمعی از مدیران کل استانی و… از غرفه‌های شهرستان طبس بازدید کرده‌اند که گزارشی از وضعیت صنایع‌دستی و نیازهای این حوزه ارائه شد.
او بیان کرد: این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند تا یازدهم آذرماه جاری به مدت از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار دارد.
عرب صنایع‌دستی طبس را بسیار هنرمندانه دانست و افزود: صنایع‌دستی یکی از قدیمی‌ترین و پرپیشینه‌ترین فعالیت‌های بشری و بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری است. این هنر- صنعت بی‌بدیل و بی‌رقیب حاصل ذوق و هنر، ‏سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و ‏در یک کلام پیام فرهنگی نسل‌ها را در محصولات تولیدی شان متجلی کرده و از آن پاسداری ‏می‌کند.
او افزود: ‏ویژگی‌های ارزنده دیگری در صنایع‌دستی موجود هستند مانند: ملی، غیر وابسته، ‏قابلیت ایجاد و توسعه در کلیه مناطق شهری ، روستایی و عشایری، عدم نیاز به کارشناسان ‏خارجی، دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نیاز به ‏سرمایه‌گذاری زیاد، بسترساز صنعت گردشگری، عدم آثار مخرب زیست محیطی، ایجاد درآمد ‏مکمل، قدرت اشتغال‌زایی و … که در همین راستا از همه علاقه‌مندان و هنرمندان صنایع‌دستی برای کمک به توسعه و ترویج مشاغل صنایع‌دستی شهرستان دعوت بعمل می‌آوریم و امیدواریم شاهد رونق روز افزون صنایع‌دستی شهرستان باشیم.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا