صنایع‌دستی

برگزاری نشست علمی ـ پژوهشی معرفی فرصت‌ها و قابلیت‌های پژوهشی صنایع‌دستی خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، نشست مشترک دانشکده هنر و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با محوریت معرفی فرصت‌ها و قابلیت‌های پژوهشی مرتبط با صنایع‌دستی استان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، این نشست مشترک روز سه‌شنبه 15 آذرماه 1401، با مجموعه اساتید و اعضاء هیات علمی، دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و به میزبانی این دانشکده در محل سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد رییس دانشکده هنر به‌عنوان میزبان این نشست، خواستار تعامل نزدیک‌تر اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با دانشکده هنر در برنامه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی شد.
خلیل‌نژاد به تعیین چشم‌انداز پژوهشی حداقل در قالب 15 طرح پژوهشی برای بازه زمانی چهارتا پنج‌ساله اشاره کرد تا با برنامه‌ریزی و تداوم همکاری، این طرح‌ها به‌صورت کامل و فازبندی شده در طی مدت تعیین‌شده به انجام رسیده و ماحصل آن قابل‌استفاده برای طرفین باشد.
امیر انوری‌مقدم کارشناس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی ضمن بیان سخنانی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی در راستای توسعه صنایع‌دستی استان اشاره کرد و به بررسی ظرفیت‌های دانشجویی در توسعه صنایع‌دستی پرداخت.
انوری‌مقدم پتانسیل‌ها و چالش‌های صنایع‌دستی استان، ابعاد میراث فرهنگی از حیث ملموس و ناملموس و اولویت‌های پژوهشی صنایع‌دستی استان را به‌اجمال توضیح داد
محمدعلی جنتی‌فر رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند هم در این نشست به تعامل دو بخش میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی برای تحقق گردشگری استان اشاره کرد و پرداختن صرف به هرکدام از این ارکان را مغفول ماندن دیگر اجزا برشمرد.
جنتی‌فر ایجاد کاربردهای جدید برای صنایع‌دستی مطابق با نیازهای بازار امروز و کاربردی شدن مطالعات دانشجویی در حوزه صنایع‌دستی را قابل اهمیت و توجه دانست.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا