صنایع‌دستی

افتتاح یک کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان فردوس

در دومین از دهه مبارک فجر، کارگاه سفال و سرامیک فردوس سرام واقع در شهر اسلامیه با حضور فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی، روسای شوراهای اسلامی شهرهای فردوس، اسلامیه، باغستان، امام‌جمعه اسلامیه و برخی مسئولین شهرستان با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مهدی روشن فرماندار فردوس، در مراسم افتتاح نمایشگاه تولیدی سفال و سرامیک فردوس سرام گفت: توانایی‌های خوبی در حوزه صنایع‌دستی شهرستان داریم خصوصاً در حوزه سفال و پیشنهاد ما ایجاد شهرک سفال است که جانمایی زمین و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم یک حوزه‌ اشتغال مناسب را فراهم کنیم.
فرماندار فردوس بیان کرد: بحث تسهیلات نکته خوبی است اما مهم‌تر از آن بحث بازار است چراکه این بازار برای افرادی که در این حوزه فعال هستند باید مشخص باشد و برای این موضوع نیاز به حوزه تبلیغات داریم.
روشن افزود: میراث‌فرهنگی باید به حوزه تبلیغات و بازاریابی ورود پیداکرده و با طراحی سازوکارهای مربوطه از ردیف‌های بودجه‌ی اختصاص یافته به عرصه گردشگری و میراث‌فرهنگی استفاده کند.
او گفت: پیشنهاد دیگر ما این است که تولید صنایع سفال را با موضوع فردوس شهر کار در خانه و حوزه مشاغل خانگی تلفیق کرده تا بتوانیم اشتغال خوبی را داشته باشیم.
کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس درجریان این افتتاح اظهار داشت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقش مهمی در شناخت اصالت و پیشینه فرهنگی هر سرزمین دارد.
شبنم‌زاده بابیان اینکه اشتغال جوانان به هنرهای سنتی موجبات رونق صنایع‌دستی در کشور را فراهم می‌آورد، بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان تأکید کرد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، از بازار اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع سفال و سرامیک خبر داد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی در رشته سفال و سرامیک، ۱۴ کارگاه فعال داریم که به‌طور متوسط در هر کارگاه ۳ الی ۴ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
شبنم‌زاده افزود: در حوزه سفال و سرامیک، باآنکه بخشی از بنتونیت موردنیاز را از مناطق هم‌جوار تأمین می‌کنیم اما بهترین و باکیفیت‌ترین خاک را در منطقه داریم که خوشبختانه تولید باکیفیتی را هم شاهد هستیم به‌طوری‌که در کیفیت ساخت کتیبه‌های آجری با کارگاه‌های آستان قدس مشهد در خراسان رضوی، برابری می‌کنیم.
او اظهار داشت: در حوزه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط صندوق کارآفرینی امید از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و در قالب طرح‌های پشتیبان و مشاغل خانکی به ۱۵ متقاضی پرداخت شده است.
شبنم‌زاده ادامه داد: شعبه فردوس سرام بیشتر محل فروش تولیدات است و کارگاه اصلی چند سال گذشته در روستای خانیک با تسهیلات پرداختی به مبلغ ۸۰۰۰ میلیون ریال افتتاح شده که در حال حاضر ۴ نفر مشغول فعالیت هستند
او گفت: با افتتاح این کارگاه زمینه اشتغال ۳ نفر به‌صورت مستقیم نیز فراهم شده است

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا