صنایع‌دستی

فروش 450 میلیون تومان صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی قاین

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین از فروش 450 میلیون تومان صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی قاین خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده با اشاره به نقش برپایی بازارچه‌های فروش سوغات و صنایع‌دستی در ایام نوروز بیان کرد: برپایی این بازارچه‌ها نه‌تنها بستری برای معرفی صنایع‌دستی و فروش تولیدات روستاییان می‌شود بلکه صنعتگران را به بازارهای بزرگ وصل می‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین ادامه داد: طی ایام تعطیلات نورزی تاکنون، در 65 غرفه از بازارچه‌های نوروزی در قاین، 450 میلیون تومان صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی به فروش رفته است.
عباس‌زاده بابیان اینکه پنج ایستگاه اصلی در ایام نوروز، مشغول خدمات‌رسانی به مسافران هستند، افزود: در این ایستگاه‌ها که در شهرهای قاین، خضری دشت بیاض، آرین شهر، نیمبلوک و اسفدن راه‌اندازی شده‌اند، امکاناتی مانند اسکان در چادر، راهنمایی مسافران و زائران، ارائه بروشور معرفی شهرستان و نقشه معابر، بازارچه موقت عرضه صنایع‌دستی و سوغات، پذیرایی با چای و محصولات محلی، نصب بنرهای راهنما به سمت ایستگاه و… وجود دارد.
او اظهار کرد: هم‌چنین استقرار واحد اورژانس، پایگاه موقت هلال‌احمر، سیاه‌چادر عشایری، امداد خودرو و تدبیر استقرار جرثقیل توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از دیگر امکانات مهیا شده در ایستگاه‌ها به مناسبت شروع سفرهای نوروزی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و همکاری عالی بین دستگاه‌های عضو ستاد، امسال شاهد رشد کیفی و کمی خدمات ارائه‌شده به مراجعان هستیم.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات
دکمه بازگشت به بالا