صنایع‌دستی

بازدید امام‌جمعه و فرماندار ویژه طبس از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) با حضور امام‌جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه و دیگر مسئولین شهرستان صورت گرفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی با بیش از 40 غرفه شامل: 12 غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت نگار چوب، حوله بافی، گلیم‌بافی و پلاس‌بافی، سفال و سرامیک و پخل‌بافی و بقیه غرفه‌ها متعلق به سوغات محلی عمدتاً شهرستان طبس است. اجرای زنده قلم‌زنی، تولیدات چرمی و سوخت نگار نیز در محل غرفه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
حجت‌الاسلام محمدی امام‌جمعه شهرستان طبس صنایع‌دستی طبس را بسیار خوب و شاخص دانست که قابلیت توسعه دارد.
علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها را بحث صنایع‌دستی دانست که نیاز به توجه بیشتر برای توسعه و ترویج دارد.
امام‌جمعه شهرستان طبس و فرماندار ویژه و دیگر مسئولین دقایقی را با صنعتگران و هنرمندان حاضر در نمایشگاه به گفتگو پرداختند و ضمن تبریک سال نو در جریان مشکلات و درخواست‌های آن‌ها قرار گرفتند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا