صنایع‌دستی

بررسی مشکلات روستای جهانی خراشاد

جلسه بررسی مشکلات روستای خراشاد از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، این جلسه با حضور فرماندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا همراه بود.
علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چندی پیش با حضور در خراشاد، مسایل و مشکلات این روستا و مطالبات مردم را به صورت میدانی رصد و ارزیابی کرد.
خراشاد روستایی واقع در 24 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بیرجند است. این روستا به سبب نخبه پروری، صنایع دستی و نیز طبیعت زیبای آن شهرت دارد. روستای خراشاد در سال 1396 به عنوان نخستین روستای هدف صنایع دستی کشور و روستای ملی توبافی از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و ثبت شده‌ است.
پارچه بافی سنتی خراشاد (یا توبافی به زبان محلی)، یکی از مهمترین صنایع دستی استان خراسان جنوبی است به طوریکه به عنوان یکی از محصولات صنایع دستی این استان، چندین نشان مرغوبیت صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور را اخذ نموده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا