صنایع‌دستی

بخش صنایع‌دستی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق رشد تولید و مهار تورم بخش کشاورزی، معدن و صنایع‌دستی پیشران‌های اقتصادی استان تعریف شدند که حل مشکلات آن‌ها در اولویت است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی اظهار کرد: شعار امسال خودش دارای راهکاری تحت عنوان رشد تولید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه شعار امسال هم سلبی و هم ایجابی است، اظهار داشت: مهار تورم سلبی است و نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.
اشرفی با تأکید بر اینکه در رشد تولید، به کار ایجابی و اقدام نیاز داریم، گفت: در استان کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی ذیل شورای برنامه‌ریزی تشکیل شده که جلسات آن به‌صورت منسجم با حضور تمامی مدیران برگزار خواهد شد.
اشرفی با تأکید بر این نکته که همه دستگاه‌ها موظف شدند برنامه عملیاتی برای سال جاری ارائه و تدوین کنند، گفت: در این کارگروه مصوب شد قرارگاه تحقق شعار سال در استان شکل بگیرد و کمیته پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات برای بخش‌های پیشران استان ازجمله صنعت، گردشگری، مرز و معدن در نظر گرفته شود.
معاون استاندار بابیان اینکه در خراسان جنوبی پیشران‌هایی برای توسعه داریم، افزود: بخش کشاورزی، معدن و صنایع‌دستی در خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌هایی برای رشد تولید و از پیشران‌های توسعه تعیین شده‌اند.
او گفت: دستگاه‌های متولی به‌عنوان دستگاه‌های اصلی موظف شدند ظرفیت‌های این بخش‌ها را در استان شناسایی کنند تا مهار تورم منطقه‌ای داشته باشیم.
اشرفی از شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی، معدن و صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: این زنجیره‌ها در دستور کار است و در نمایشگاه توانمندی‌های کشور تهران یک غرفه برای توانمندی‌های استان در نظر گرفته شده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا