گردشگری

12 واحد گردشگری در شهرستان فردوس در دست احداث است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس در نشست صمیمی فعالان حوزه گردشگری شهرستان فردوس با امام جمعه فردوس گفت: 12 واحد گردشگری در شهرستان فردوس در دست احداث است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری شهرستان پرداخت و از همراهی های امام جمعه در رونق گردشگری فردوس تشکر و قدردانی کرد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: یکی از پیشران‌های اقتصادی شهرستان فردوس توسعه گردشگری است که توجه به حوزه گردشگری می‌تواند بخشی قابل توجهی از اشتغال و درآمدزایی را در شهرستان مرتفع کند.
شبنم‌زاده تصریح کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک امر فرابخشی است و ضمن فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها و تلاش بخش خصوصی با ایجاد امکانات مرتبط با ارائه خدمات به گردشگران در شهرستان هستیم و خوشبختانه در حوزه گردشگری در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده بطوریکه تاکنون ۱۸ واحد بوم گردی به بهره‌برداری رسیده و ۱۲ واحد گردشگری شامل مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان در دست احداث است.
حجه الاسلام و المسلمین محمد شاکری امام جمعه شهرستان فردوس در دیدار مسئولان و فعالان گردشگری شهرستان، با اشاره به آیات و تاکید قرآن بر مقوله گردشگری، اظهار کرد: روایات و سفارش‌های متعددی در دین مبین اسلام پیرامون سفر و گردشگری وجود دارد و توسعه گردشگری امروزه در جوامع بشری از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.
امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به پیشینه تاریخی و غنی شهرستان فردوس و معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان به گردشگران، بر حفظ فرهنگ بومی و هویت فرهنگی و مذهبی شهرستان تاکید و خواستار رعایت مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر در تاسیسات گردشگری شد .
حجه الاسلام و المسلمین محمد شاکری همچنین خواستار حسن برخورد و گشاده رویی و تلاش افراد مرتبط با گردشگران برای رفع مسائل و نیازهای آنها به عنوان مهمانان شهر و سفیران گردشگری شد.
در این دیدار مدیران تاسیسات گردشگری و فعالان حوزه گردشگری به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در راستای رشد و توسعه این صنعت نوپا تاکید کردند .

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا