گردشگری

بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و ‌سرمایه‌گذاری شهرستان فردوس

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و‌سرمایه گذاری شهرستان فردوس، با حضور معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع استان و کارشناسان ستادی مرتبط، مدیران و فعالان حوزه گردشگری و متقاضیان سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در محل اقامتگاه بوم‌گردی سرای زنده دلان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان فردوس، توسعه پایدار با محوریت گردشگری را گذرگاهی نوین برای خروج از بحران خشکسالی و یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار در استان و شهرستان فردوس برشمرد .
معاون گردشگری استان اظهار کرد: شهرستان فردوس با وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی،مذهبی و طبیعی فراوان و موقعیت منحصربه‌فرد و امکاناتی نظیر واحدهای گردشگری، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی اقدامات قابل توجهی در حوزه اشتغال‌زایی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان انجام شده است.
عربی با اشاره به ساماندهی واحدهای غیرمجاز گفت: خانه‌های مسافر در چند سال گذشته جزء مصادیق گردشگری نبوده‌اند اما در حال حاضر جزء مصادیق گردشگری هستند و همچنین هر واحد گردشگری بخواهد در حوزه گردشگری فعالیتی داشته باشند باید از طریق درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.
او با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به عنوان مهمترین رویداد ملی گردشگری کشور در مورخ ۲۳ الی ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین اللملی تهران عنوان کرد: بر اساس الزامات و تصمیمات اخذ شده در وزارت متبوع نمایشگاه مذکور به صورت استان محور و‌معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری هر شهرستان در قالب معرفی استان به‌عنوان مقصد گردشگری یکپارچه صورت خواهد گرفت .
معاون گردشگری استان از ادارات شهرستانی و مدیران و فعالان حوزه گردشگری خواست ضمن مشارکت و حضور فعال در رویداد مذکور نسبت به تهیه بسته‌های سفر و تولید محتوا با چاپ اقلام تبلیغاتی و بروشور و کلیپ معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری برای توزیع و پخش در رویداد مذکور اقدام کنند
کاظم شبنم‌زاده رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس، ضمن تشکر از حضور معاون گردشگری استان و کارشناسان مربوطه و توجه ویژه به این شهرستان به ارائه مباحث مرتبط با توسعه صنعت گردشگری، وضعیت جذب سرمایه‌گذار و مباحث زیرساختی گردشگری و همچنین مشکلات و موانع و برنامه‌های آتی اداره در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری پرداخت.
شبنم‌زاده با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران و فعالین حوزه گردشگری در معرفی و توسعه این صنعت نو پا در شهرستان تصریح کرد: فرصت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با شناسایی و معرفی نقاط مستعد در شهرستان برای معرفی به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شده که در صورت تامین زیر ساخت‌های لازم و تخصیص اعتبارات در قالب تسهیلات کم درصد، زمینه بهره‌برداری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود فراهم خواهد شد .
او عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲طرح در زمینه مجتمع گردشگری، سفره‌خانه سنتی، مهمانپذیر و بوم‌گردی در حال ساخت است و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده و به دلیل تسریع در بهره‌برداری نیازمند پرداخت تسهیلات است و در صورت ارائه تسهیلات و تکمیل طرح‌های مذکور زمینه اشتغال حدود ۵۰ نفر فراهم خواهد شد .
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه مبارک فجر، از طرح‌های مذکور تعداد ۳ طرح شامل اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و مهمانپذیر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
در ادامه این نشست متقاضیان تسهیلات و فعالان حوزه گردشگری شهرستان به بیان مشکلات مربوطه پرداختند که تخصیص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه‌ها، برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز، ساماندهی مسافران در ایام تعطیلات نوروز با اولویت جذب واحدهای تحت نظارت، تولید محتوا و ساخت کلیپ دو زبانه معرفی ظرفیت‌های شهرستان، ارائه تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، صدور نرخ‌نامه جدید اماکن اقامتی، و ….. از مهمترین دغدغه سرمایه گداران و مدیران تاسیسات گردشگری این شهرستان بود.
در پایان این نشست معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع خراسان جنوبی از چندین طرح گردشگری در حال ساخت و آماده بهره‌برداری سطح شهرستان بازدید کرد .

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا