نمایشگاهها، بستر ارایه فرصتهای سرمایهگذاری
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، در خصوص حضور پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته، گفت: از دو ماه گذشته تاکنون برنامهریزیهای اجرای این پاویون انجام شده و تصمیم گرفتیم در این رویداد ظرفیت شهرستانها را معرفی کنیم.
شاهوردی، با بیان اینکه بیش از ۱۴ غرفه برای ۱۱ شهرستان استان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: دو بخش خصوصی ذیل مجموعه گردشگری نیز در این رویداد حضور دارند و برای فعالین حوزه مجازی و رسانه فضا در نظر گرفته شده است.
وی، ادامه داد: در حاشیه غرفهها، ۱۱ اجرای زنده از رشتههای مزیتدار شهرستانها پایهریزی شده است تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیتها کمک کند و بتوان سطح فروش را افزایش داد.
شاهوردی، با بیان اینکه شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه را به سمت ارائه محتوای دیجیتال و نمایش گرافیکی سوق دادهایم، تصریح کرد: هدف اصلی از حضور در این رویداد بینالمللی معرفی خراسان جنوبی به عنوان یکی از استانهای دارای ظرفیت در حوزههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
شاهوردی، اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه بینالمللی گردشگری، شاهد حضور ۱۱ کشور هستیم و امکان سفر ۵۰ درصد جمعیت جهان به کشور وجود دارد و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و ۱۰۳۴ اثر ثبت ملی دراد.
وی، با بیان اینکه نمایشگاهها بستر ارائه فرصتهای سرمایهگذاری هستند، گفت: در این دوره ما سعی کردهایم در کنار معرفی جاذبههای گردشگری شهرستانهای استان، رشتههای مزیتدار صنایعدستی مربوطه و محصولات استراتژیک آنها را به نمایش بگذاریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، بیان کرد: ما از هرآنچه که میتواند به توسعه حوزه گردشگری استان کمک کند یک پکیج کامل فراهم کردهایم، اما جذب گردشگر و معرفی فراگیر ظرفیتهای استان در بلند مدت اتفاق میافتد که یکی از بهترین بسترهای معرفی ظرفیتها، شرکت در نمایشگاههای ملی و بینالمللی است.