گردشگری

پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، گفت: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم گرفته شده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی، در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نهبندان اظهار داشت: 18 نقطه حادثه خیز شناسایی شده که باید برای آنها در ایام نوروز برنامه ریزی کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه گردشگری نهبندان می‌توانست پیشران اقتصادی این منطقه باشد افزود: به عنوان متولی این حوزه در این زمینه از مدیران گذشته گله‌مندیم، 50 هزار اسکان در نهبندان ظرفیت خوب و جایگاه دوم را در استان دارد که نیازمند تلنگر و برنامه‌ریزی است.
شاه‌وردی با بیان اینکه این شهرستان در حوزه میراث‌فرهنگی منحصر بفرد است و اثر بیابان لوت و آسبادهای نهبندان را داریم افزود: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم نیز گرفته شده است.
او بیان کرد: 307 آسباد را در خراسان جنوبی داریم و موزه آسبادها هم باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: صادرات صنایع‌دستی نهبندان قابلیت خوبی در ارسال است، بیابان لوت گرم‌ترین نقطه کره زمین، بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا می‌تواند گردشگر خارجی و خاص را جذب کند.
شاه‌وردی عنوان کرد: اعتبارات ما چندین برابر شده اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه راهداری و محورهای مواصلاتی در نهبندان و سربیشه است که باید این 50 هزار اسکان ثبت شود.
او با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: افطاری دادن به عنوان یک میراث معنوی ثبت شده و می‌توان با کمک دستگاه‌ها این مهم را در نهبندان دنبال کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خواستار ارئه لیستی از دستگاه‌های خدمات رسان و بروشورهای گردشگری در ورودی شهرستان شد و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تالاب کجی باید انجام شود، چرا که 60 میلیارد تومان به حوزه محیط زیست اختصاص یافته تا مباحث فضای اقامتی و سرویس بهداشتی را داشته باشیم.

خطای مدیران در حوز خدمات ستاد سفر پذیرفتنی نیست
مهدی مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان در این ستاد اظهار داشت: نیروهای جوان، جهادی و انقلابی در ادارات نهبندان داریم، اما در تجهیزات کمی ضعیف‌تر هستیم.
سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه با نیروی انسانی کاربلد، همراه و با برنامه به نتیجه مطلوب می‌رسیم حتی با کمترین امکانات، افزود: نمود این مهم را در دفاع مقدس شاهد بودیم.
مرادی هنر مسئولان را پوشیدن لباس رزم و در میدان بودن عنوان کرد و گفت: شهرستان نهبندان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی در کشور و حتی جهان دارد که باید با کمک تیم رسانه‌ای معرفی شود.
او گفت: برای کاهش خطرات و تصادفات در ایام نوروز باید برنامه داشته باشیم و ارتباط و تعامل شوراها با دهیاران و متنفذین مردم در راستای شناسایی آسیب‌ها مهم است.
سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: ایجاد توقفگاه‌های بین راهی در نهبندان مهم است. کوچک‌ترین خطای مدیران در حوزه ستاد سفر پذیرفتنی نیست و باید نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم.
مرادی از لغو مرخصی‌های مدیران در ایام نوروز خبر داد و گفت: توجه به حوزه گردشگری در این ایام مهم است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.
سرپرست فرمانداری نهبندان از عدم حضور برخی مدیران در جلسه ستاد خدمات سفر گلایه کرد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان نهبندان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان نهبندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا