گردشگری

تاکید بر ارائه گزارش مستمر از اقدامات و برنامه‌ها، در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان قاین

در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان قاینات، ویژه نوروز 1403 بر ارائه گزارش مستمر از اقدامات و برنامه‌ها، در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تاکید شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قاینات در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی، بخشداران، شهرداران، مسئولین کمیته‌ها و اصحاب رسانه سایر مدعوین برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌هایی که در سال گذشته در ستاد اجرایی خدمات سفر اجرا شد، به برگزاری موفق انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود بارش برف و یخبندان معابر و سردی هوا و علیرغم تلاش‌ها و هجمه دشمنان نظام و انقلاب برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی، شور و شعور شرکت در انتخابات در شهرستان مثال‌زدنی بود و با نظم و دقت و آرای بالا برگزار شد که به نوبه خود از دست‌اندرکاران نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قاینات خطاب به رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان، بخشداران و شهرداران گفت: در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسه کمیته‌ها و جلسه فرعی در بخش ها اقدام کنند تا برای اجرای کلیه فعالیت‌ها، هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها به وجود آید.
محمدی تاکید کرد: اهتمام ویژه برای وظایفی که ویژه کمیته‌ها مشخص شده مورد انتظار است و توسط مسئول کمیته بازرسی موضوع بررسی و گزارش خواهد شد.
او همچنین خطاب به شهرداران گفت: تمام تلاش را برای زیباسازی شهری، المان های جدید به خصوص المان در حال تکمیل در بلوار امام رضای قاین و ساماندهی فضای سبز شهری که منتج به جذب گردشگران و مسافرین شود را در این ایام به کار گمارند، به گونه‌ای که نتایج و آثارش برای همه مردم و مسافرین ملموس و رضایت‌بخش باشد.
فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قاینات بر استقرار چادرهای عشایری، اکیپ‌های سیار خدمات‌رسان به مسافرین در مناطق و اماکن گردشگری، پارک‌ها، بقاع متبرکه و… تاکید کرد.
حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان، ضمن تقدیر از خدمات ارزنده اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در سال 1402 گفت: با توجه به دستورالعمل واصله ستاد سفر 1403 (که یک نسخه از آن برای دستگاه‌های عضو ارسال شده) و تاکید بر لزوم ثبت آمار دستگاه‌های مرتبط با ستاد (فرم‌های 15گانه) از 24 اسفند تا 25 فروردین، لطفا آمار روزانه قبل از ساعت 9 صبح به دبیرخانه اعلام شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در غیر این صورت ستون آمار مربوطه در سامانه خالی خواهد ماند که علاوه بر اختلاف آماری که به وجود خواهد آورد، خروجی نهایی تبعات نامطلوبی برای شهرستان خواهد داشت.
عباس‌زاده درخواست کرد: با عنایت به تقارن حلول بهار طبیعت با بهار قرآن اجرای برنامه‌های معنوی متناسب با این ایام مدنظر دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
او تاکید کرد: فهرست کشیک ادارات، محل استقرار مسافران، نانوایی‌ها و… به دبیرخانه ارسال شود و همچنین شهرداری‌ها و ادارات مرتبط، آمادگی لازم برای استقرار ایستگاه‌های خدمات‌رسان در ورودی شهرها را داشته باشند.
عباس‌زاده همچنین به صورت خلاصه دستورالعمل ابلاغی ستاد سفر را قرائت کرد و ابلاغ‌های مسئولین کمیته‌ها نیز تقدیم شد.
در ادامه مسئولین کمیته‌ها و برخی اعضای ستاد خدمات سفر از برنامه‌های در دست اجرا یا به پایان رسیده برای ایام نوروز و آمادگی استقبال از مسافران گزارش هایی ارائه کرده و به ارائه نقطه نظرات پرداختند.
لازم به ذکر است با توجه به همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن و تعطیلات این دو مناسبت ملی و مذهبی، فعالیت ستاد سفر نوروز 1403 از 24 اسفند آغاز و تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا