گردشگری

بیش از 2 هزار واحد اقامتی مهیای اسکان مسافران در ایام نوروز هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 680 واحد اقامتگاهی در قالب بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها، مراکز آموزشی و … با ظرفیت بیش از 27 هزار نفر، آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یک‌شنبه 20 اسفندماه 1402 در برنامه پرسمان شبکه خاوران با اشاره به اقدامات و برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بیان کرد: این ستاد به ریاست استاندار و در قالب 12 کمیته تخصصی فعالیت دارد و هر کدام از کمیته‌ها از یک ماه گذشته هماهنگی‌ها را انجام داده‌اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مهمترین مسئله در سفر را وضعیت راه‌ها و ایمنی جاده‌ها عنوان کرد و گفت: راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها وظایف خود را می‌دانند، کمپ‌ها مشخص شده و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای همه فعال و در حالت آماده باش هستند.
عباس‌زاده از رفع کمبودها و افزایش تجهیزات دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مردم خبر داد و گفت: 18 نقطه از محورهای مواصلاتی پر خطر و دارای تردد بیشتر شناسایی شدند و با استقرار سیاه‌چادرهای عشایری فرصتی برای توقف و استراحت مسافران فراهم کردیم.
او با بیان اینکه 508 بازارچه صنایع‌دستی و شب بازار در شهرستان‌ها برپا خواهد شد، اظهار کرد: الگوی تردد ما در نوروز امسال به دلیل مقارن شدن با ماه مبارک رمضان تغییر خواهد کرد و ترددها بعد از افطار ببشتر خواهد شد لذا مردم باید مراقبت بیشتری داشته باشند.
معاون استاندار گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در آمارهای رسمی و پلیس راه با آن مواجه هستیم، مسئله مخاطرات ترافیکی در درون شهرهای استان است که شرح مفصلی دارد و باید با کمک مردم این مشکل را رفع کنیم.
عباس‌زاده با اشاره به آمار بالای کشته های درون شهری استان افزود: این مهم به هیچ وجه قابل قبول نیست، چرا که در تصادفات برون شهری می توان عاملی را برای این حوادث داشته باشیم اما مسئله تصادفات در درون شهر به فرهنگ های ترافیکی ما وابسته است و باید فرهنگ ترافیکی را اصلاح کنیم.
او با تأکید بر اینکه اگر در سطح شهر سرعت رانندگی پایین باشد این حجم از کشته را نخواهیم داشت، متذکر شد: اگر چه به نسبت سال گذشته با آمار کاهشی در این زمینه مواجهیم اما افزایش تعداد کشته‌ها در استان را شاهد هستیم.
عباس‌زاده با بیان اینکه هیچ نقطه شهری فاقد اصلاح هندسی نداریم، تأکید کرد: مسائل فنی را در تمامی راه‌ها مدنظر قرار داده‌ایم لذا مردم هم باید رعایت کنند.
او از بازدید از مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها آماده پذیرش مسافران هستند و در همه شهرها محل استقرار مسافران لحاظ شده است.
معاون استاندار گفت: دو هزار و 680 واحد اقامتگاهی در قالب بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها، مراکز آموزشی و … با ظرفیت بیش از 27 هزار نفر، آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند.
عباس‌زاده با اشاره به وضعیت اجرای پروژه باند دوم محور بیرجند- قاین گفت: اعتبارات جاده بیرجند- قاین تخصیص یافته و پیمانکاران پای کار هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از سال که شرایط جوی هم بهتر شود، این جاده به بهره‌برداری می‌رسد.
او ابزار امیدواری کرد: جشن اتمام پروژه باند دوم محور سربیشه تا حوزه مشهد را تا چند ماه آینده خواهیم گرفت.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا