گردشگری

ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای بازدید گردشگران باز است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ارگ کلاه فرنگی در شهر بیرجند برای بازدید گردشگران وعلاقمندان باز است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌‌وردی بیان کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان برای بهسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند هزینه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ارگ کلاه فرنگی بیرجند به عنوان سرمایه ملی و هویت بیرجند در مرکز خراسان جنوبی واقع شده و از جایگاه ویژه‌ای در بین آثار ارزشمند تاریخی این دیار کویری برخوردار است،
او با بیان اینکه سال گذشته این اثر تاریخی به صورت موقت راه‌اندازی شده بود، افزود: امسال با نورپردازی، تفکیک بنا، و مناسب سازی برای بازدید عموم مردم آماده است.
شاه‌وردی با بیان اینکه 80 درصد منابع به صورت استانی و 20 درصدآن از منابع مالی تامین شد، بیان کرد: برای تکمیل بازسازی این اثرتاریخی و ایجاد موزه سیاسی استان و فضاسازی مناسب حدود دو میلیارد تومان دیگر نیاز است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی همچنین از بازسازی، نورپردازی و محوطه سازی باغ رحیم‌آباد بیرجند نیز خبرداد و گفت: تاکنون برای این باغ که قدیمی‌ترین کاج کهنسال استان در آن واقع شده و گونه‌های گیاهی منحصر به فردی دارد حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده که 2 میلیارد تومان آن برای نورپردازی بوده است.
او گفت: برای بازدیداز ارگ کلاه فرنگی و باغ رحیم‌آباد علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 21 از این مکان‌ها دیدن کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی