گردشگری

سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های بین‌راهی شهرستان بشرویه پذیرای مسافران و گردشگران در نوروز 1403

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های بین‌راهی شهرستان بشرویه پذیرای مسافران و گردشگران در نوروز 1403 هستند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی بیان کرد: با تصمیم‌گیری و ابلاغ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور قرار بر این شد در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرها سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و سوغات محلی نوروزی با هدف معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تنوع فرهنگی، نمایش آداب و رسوم و عرضه خدمات، سوغات و صنایع‌دستی بومی هر شهر راه اندازی شود.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه افزود: طی جلسات صورت گرفته در دو نقطه مجاور مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) و مجاور روستای اصفاک این تصمیمات اجرایی شد.
او در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجاور مجتمع امام رضا (ع) واقع در 2 هزار متری ابتدای محور بشرویه-طبس گفت: با توجه به اینکه امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل سرویس‌های بهداشتی، استراحتگاه و نمازخانه مهیاست 4 سیاه چادر عشایری به همراه خدمات متنوع و همچنین ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر در این نقطه راه‌اندازی شده است.
سلیمانی رباطی در خصوص ایستگاه بین‌راهی مجاور روستای اصفاک افزود: با توجه به تجارب موفق سال‌های گذشته مبنی بر راه‌اندازی ایستگاه استراحت اجباری مسافران نورزوی در محور بشرویه-طبس 4 سیاه چادر با ارائه خدمات مناسب برپا شدکه خوشبختانه علاوه بر تجهیز این موقعیت به سیاه چادر عشایری، چادرهای استراحت موقت و کانکس، پایگاه‌های موقت اورژانس جاده‌ای، هلال احمر و پلیس راه نیز در این محل مستقر هستند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه در خصوص میزان تاثیرگذاری ایستگاههای بین‌راهی در ایام تعطیلات اذعان داشت: ترغیب مسافران به توقف حتی برای کمتر از 30 دقیقه و عرضه خدمات به آنها قطعا در هوشیاری رانندگان نقش مهمی داشت که بر اساس آمارهای ارائه شده خوشبختانه تاکنون در محورهای شهرستان بشرویه تصادفات منجر به فوت را شاهد نبودیم.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا