گردشگری

تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی ۵۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از کاهش ۵۵ درصدی تصادفات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: هدف اصلی برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان کاهش تصادفات است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، عباسعلی ملکی روز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه 1403 در برنامه زنده نوروزی شبکه خاوران اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان کاهش تصادفات در ایام عید است لذا برنامه‌ها و بازدیدهای میدانی به صورت فعال در حال برگزاری است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از شروع مسافرت‌های نوروزی، حین مسافرت‌ها و تاکنون بررسی‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: امسال با همراهی مردم، رانندگان و مسافران، تصادفات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته و در تصادفات درون شهری هم تاکنون فوتی نداشته‌ایم.
او با تأکید بر اینکه تمام هم و غم ستاد خدمات سفر کاهش تصادفات نوروزی است، افزود: پویش چشم به راهیم در استان راه‌اندازی شده تا ضمن اینکه فضای شادی برای مسافران ایجاد کند از میران تصادفات کاسته شود.
ملکی از فعالیت ۱۲ کمیته ذیل ستاد خدمات سفر از جمله کمیته امنیتی، بهداشت، امداد و نجات، ارزیابی و بازرسی، آمار، حمل و نقل، روستایی و عشایری و … خبر داد و گفت: تمام اقدامات صورت گرفته برآیند تصمیم‌گیری‌های این کمیته‌هاست.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های کمیته روستایی خدمات سفر گفت: در قالب اقدامات این کمیته در ۲۳ نقطه ای که پلیس راه به عنوان نقاط حادثه خیز معرفی کرده، سیاه چادر نصب شده و خدمات‌دهی این سیاه‌چادرهای عشایری در کاهش تصادفات مؤثر بوده است.
او بیان کرد: ۳۰ تن آرد، سوخت مورد نیاز، مباحث امنیتی این سیاه‌چادرها و … تأمین شده تا برنامه‌های مفرح و شادی را برای مسافران در بین راه‌های استان اجرا کنند.
ملکی از پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) هلال احمر، زیباسازی فضای شهری، نصب نمادها، رنگ آمیزی جداول، ایجاد توقفگاه‌های شهرداری برای مسافران هم خبر داد و گفت: ۴۷۸ نماد جدید برای نوروز نصب شده و عملکرد همه کمیته‌ها هر روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی به تشکیل ۹۶ پرونده تعزیراتی مختلف در این ایام اشاره کرد و متذکر شد: سامانه تلفنی ۱۱۱ و ۱۲۴ در خصوص شکایات مردم در موضوعات مختلف فعال است و مردم می‌توانند شکایات خود از جمله گران فروشی را اعلام کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا