گردشگری

افزایش سفر‌های درون استانی خراسان جنوبی در نوروز 1403

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با‌توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، سفر‌های درون استانی در خراسان جنوبی افزایش پیدا کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه 1403 در برنامه پرسمان شبکه خاوران بیان کرد: با توجه به تقارن عید نورز با ماه مبارک رمضان کاهش ۳۴ درصدی سفر‌به استان و میزان اقامت در استان و افزایش سفر‌های درون استانی را داشتیم که از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.
او گفت: گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان بیرجند، طبس، فردوس دیدن کردند.
شاه‌وردی ادامه داد: از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۴ میلیون و ۹۹۲هزار و ۲۸۸ مورد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است و همچنین تردد وسایل نقلیه بین استانی نیز که از خارج به داخل استان آمدند نزدیک به یک میلیون و ۳۴هزار و ۶۵۰ مورد ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: مسافران نوروزی بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بیرجند تردد داشتند.
او در خصوص فروش صنایع‌دستی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز گفت: از ۲۴ اسفند تا روز 11 فروردین‌ماه ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی به فروش رسیده است.
شاه‌وردی اظهار کرد: همچنین ۳۹ سیاه‌چادر در ورودی شهرستان‌ها به مسافران وگردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در محور‌های مواصلاتی فعال هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.
او ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه عوامل این سازمان، گفت: ۳۹ مورد ارتباط با شبکه‌های استانی و هر روز ۱۰ مورد ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری به همت شبکه خاوران در ایام نوروزی انجام شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا