گردشگری

فرمانداران و شهرداران برتر در حوزه ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی تجلیل شدند

در نهمین جلسه ستاد خدمات سفر استان خراسان جنوبی، از خدمات فرمانداری‌های طبس، فردوس و بشرویه و شهرداری‌های بیرجند، بشرویه و نهبندان به دلیل خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نوروزی تجلیل شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، عصر روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه 1403 در نهمین ستاد خدمات سفر استان که با حضور استاندار برگزار شد، عملکرد ستاد در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ارائه شد و بر اساس اظهارنظر کمیته ارزیابی ستاد، همکاری خیلی خوبی در مدت اجرای طرح در استان صورت گرفته و مسافران و گردشگران هم رضایت نسبی از این خدمات داشته‌اند.

اقامت ۹۱۷ هزار مسافر و بازدید ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های استان

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: بیش از هفت میلیون و ۳۸۷ هزار تردد در این بازه زمانی در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم و همچنین در این مدت ۹۱۷ هزار و ۹۶۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان اسکان یافتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از بازدید ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۹۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در این مدت در استان خبر داد و افزود: در پیک سوم سفرها استقبال خوبی از جاذبه‌های گردشگری استان انجام گرفت.
او ادامه داد: در این مدت شهرستان فردوس، قاین، طبس و سرایان ۲جلسه و مابقی شهرستان یک جلسه برگزار کرده‌اند و همه کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان فعال بوده و قریب ۴۲ جلسه برگزار شده است.
شاه‌وردی بیان کرد: با همکاری دو کمیته بازرسی و امور شهری و با نظرخواهی از سایر کمیته‌ها، سه فرماندار و سه شهردار برتر ستاد خدمات سفر استان شامل فرماندار طبس، فردوس و بشرویه و سه شهردار بیرجند، بشرویه و نهبندان که نسبت به بقیه عملکرد بهتری داشته‌اند.

انجام ۳۰۲۹ بازدید توسط کمیته تنظیم بازار استان

احمد آریافر دبیر کمیته تنظیم بازار ستاد خدمات سفر و مدیرکل صمت خراسان جنوبی گفت: در مدت طرح خدمات سفر سه هزار و ۲۹ مورد بازرسی انجام گرفته که ۱۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات معرفی شده‌اند.

بستری شدن ۷۷۰۰ نفر در مدت اجرای طرح نوروزی

حجت الاسلام حسین کمیلی دبیر کمیته نظارت بر مساجد بین راهی ستاد خدمات سفر استان هم به فعالیت ۵۵ نمازخانه بین راهی، ۱۷ سکوی اقامه نماز و ۲۵۰ مورد بازدید از این اماکن اشاره کرد.
همچنین شریف‌زاده نماینده کمیته درمان، بهداشت و محیط زیست استان هم در ادامه از ۲۱ هزار و ۶۶۰ بازدید از مجموعه‌های مختلف خبر داد و گفت: این بازدیدها منجر به تشکیل ۱۴۷ پرونده و چهار مورد پلمپ صنوف مختلف شده است.
نماینده کمیته درمان، بهداشت و محیط زیست استان افزود: در مدت اجرای طرح هفت هزار و ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و برای ۲۸۰ بیمار میهمان دیالیز داخل استان صورت گرفته است.
نماینده کمیته خدمات حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان هم به اجرای پویش چشم به راهیم در ورودی‌های شهرهای استان خبر داد و گفت:۳۳ راهدارخانه در این مدت به مردم خدمات ارائه داده‌اند.
محمدعلی کاوسی رئیس کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر استان هم با اشاره به فعالیت ۱۰۷ تیم مستقر در استان ادامه داد: بالغ بر سه هزار داوطلب در پایگاه های امداد و نجات، خانه‌های هلال و… مستقر بوده‌اند و ۱۱۴ حادثه که ۸۵ مورد جاده‌ای بوده را پوشش داده‌اند.

کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها در خراسان جنوبی

سرهنگ موسوی دبیر کمیته ترافیک نظامی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم در ادامه به کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل خبر داد و گفت: حوادث جاده‌های استان در نوروز ۵۰ درصد کاهش داشته و امسال ۱۴ نفر فوتی داشته‌ایم که سال گذشته این تعداد ۲۸ نفر بوده است.
دبیر کمیته ترافیک نظامی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: در این مدت سه فقره تصادف فوتی و ۱۰۰ فقره تصادف جرحی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم.

برپایی ۳۹ سیاه‌چادر در استان خراسان جنوبی

محمدابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور عشایری استان هم در ادامه از برپایی ۳۹ سیاه‌چادر در ورودی شهرهای استان در مدت اجرای ستاد خدمات سفر خبر داد و گفت: استقبال خیلی خوبی از این سیاه‌چادرها انجام شد و فروش محصولات و صنایع‌دستی هم قابل توجه بوده است.
رحیمی فرماندار طبس هم در ادامه از بازدید بیش از ۵۹۸ هزار نفر از اماکن تفریحی، گردشگری و مذهبی طبس گفت و ادامه داد: کارهای تیمی خوبی هم در استان در سطح ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته است.
فرماندار طبس با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۵۴۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی شهرستان سکونت کرده‌اند، افزود: برپایی سیاه‌چادر در ورودی‌های شهرها اقدام خیلی خوبی بود که از استاندار خراسان جنوبی بابت ارائه و عملیاتی کردن این پیشنهاد قدردانی می‌شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا