گردشگری

روستای اصفهک کاندید روستاهای ثبت جهانی کشور شد

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: روستای اصفهک کاندید روستاهای ثبت جهانی کشور شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی بیان کرد: روستای اصفهک که در 231 کیلومتری مرکز استان و 38 کیلومتری شهر طبس واقع شده است با تاریخ پرفراز و نشیبش همچنان استوار بر کرانه کویر خودنمایی می‌کند و گرد راه رهگذران را در سایه سار نخلستانی که سر به آسمان ساییده و درختان سرسبز نارنج و آب گوارای کاریز خود فرو می‌نشاند.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: اصفهک با بافت تاریخی منحصر به فردش به دیار خشت و گل در میان انبوه گردشگران مشتاق شهره شده است. در هفدهم اکتبر سال 2017 (مهر ماه 1396) بود که با اعلام برندگان نهایی سومین دوره جایزه معماری آسیا 2A ، اصفهک موفق به کسب رتبه سوم در بخش مرمت و احیا شد که افتخاری بود برای تمامی ایرانیان .
عربی گفت: در حال حاضر نیز با بهره برداری از 6 اقامتگاه بوم گردی، حمام خزینه ای و مسجد جامع نیز تجربه سفری بی‌نظیر را به مسافران این دیار اعطا می کنند و این روستا را به یکی از مقاصد پر بازدید و جذاب استان تبدیل کرده‌اند

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی