گردشگری

جلسه و کارگاه آموزشی تکمیل پرونده روستای کاندید جهانی خور برگزار شد

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ‍جلسه و کارگاه آموزشی تکمیل پرونده روستای کاندید جهانی خور برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی بیان کرد: با توجه به اینکه سه روستای افین، خور و چنشت به عنوان روستاهای کاندید شده این استان در سال ۲۰۲۵ به منظور ثبت در فهرست روستاهای جهانی یونسکو معرفی شده‌اند، به منظور تکمیل پرونده و مستندات و اجرایی شدن اقدامات مورد نیاز، جلساتی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: بدین منظور اولین جلسه در محل دفتر جلسات فرمانداری شهرستان خوسف، با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان، نماینده بخشداری مرکزی شهرستان، رئیس شورای اسلامی روستای خور، دهیار روستا و همچنین کارشناسان مرتبط برگزار شد.
او گفت: در این جلسه ویدیوهای مربوط به روستاهای کاندید در سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان نمونه‌های کشوری مورد بررسی قرار گرفت، وب سایت روستاهای جهانی معرفی و نمونه‌های موفق جهانی با توجه به سه خلاقیت مورد نیاز هر روستا و معیارهای جهانی آن معرفی شد و تاکید شد توسعه پایدار در روستاهای موردنظر در اولویت امور قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی