گردشگری

افتتاح 2 اقامتگاه‌ بشرویه در چهارمین روز از هفته دولت

در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۳ دو اقامتگاه بوم‌گردی سروجان و شهربند با حضور معاون گردشگری سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرماندار و مسئولین شهرستانی در شهر بشرویه افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی گفت: این 2 اقامتگاه بوم‌گردی از خانه‌های تاریخی چهارصفه دوران صفوی شهر بشرویه هستند که در محله قلعه نو واقع شده‌اند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه افزود: در خانه تاریخی برگی با عنوان اقامتگاه بومگردی سروجان ۵/۳ میلیارد ریال تسهیلات فنی و اعتباری و ۱۱میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.
او ادامه داد: خانه تاریخی شریفی با عنوان اقامتگاه بوم‌گردی شهربند نیز با اختصاص ۲ میلیارد ریال تسهیلات تبصره‌ای و ۱۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مرمت و به بهره‌برداری رسید.
سلیمانی رباطی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری بشرویه طی چندسال گذشته رو به فزونی گذاشته و سهم بخش خصوصی در هر واحد به نسبت سهم دولت ۶۰ درصد است این موضوع علاوه بر اینکه از نهادینه شده اهمیت گردشگری در رشد اقتصاد خبر می‌دهد در کنار آن با فراهم شدن امکانات و خدمات مورد نیاز، جذب و ماندگاری گردشگر چه در مناطق تاریخی و چه در مناطق طبیعی شهرستان بشرویه را تضمین کرده است.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی