گردشگری

موفقیت همکار اداره میراث‌فرهنگی قاین در تکمیل صعود به قلل طرح سیمرغ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: با صعود به قله قاش مستان، صعود به کلیه قلل طرح سیمرغ کوه‌های ایران توسط علی صرافیان همکار اداره قاینات به پایان رسید.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده روز سه‌شنبه 6 شهریورماه 1403 بیان کرد:  علی صرافیان و مهدی آرین‌زاد دو تن از کوهنوردان قاینی با صعود به این قله با ارتفاع 4450 متر که بام استان کهکیلویه و بویراحمد است، توانستند تمامی 31 قله معرفی شده در طرح سیمرغ را صعود کرده و تکمیل کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از پشتکار و همت این ورزشکاران با اراده که در مدت 4 سال، برای اولین بار در شهرستان قاینات توانستند این مهم را به گام پایانی برسانند گفت و برای آنها آرزوی توفیق روزافزون کرد.

او هم چنین در توضیح طرح فوق الذکر گفت: طرح سیمرغ کوهنوردی یا سیمرغ کوه‌های ایران، طرحی برای صعود به قلل کشور است. بر این اساس به بلندترین قلل همه استان های 31 گانه کشور صعود می‌شود. این ایده را می‌توان گامی ارزشمند در جهت توسعه کوهپیمایی در مناطق ناشناخته تر کوهستانی ایران دانست.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی