گردشگری

۴۲ پایگاه هلال احمر خراسان جنوبی به زائران رضوی خدمت می‌کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۴۲ پایگاه این جمعیت در روزهای پایانی ماه صفر در جاده‌های استان به ویژه مسیرهای منتهی به مشهد، به زائران امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.
به‌گزارش میراث‌آریا، محمدعلی کاوسی روز سه‌شنبه 13 شهریورماه 1403 با بیان اینکه خدمت به امام رضا (ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد، اظهار کرد: زمینه خدمت‌رسانی بسیار گسترده است و هر کسی می‌تواند متناسب با تخصص و توان خود به عنوان خادم الرضا عمل کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان گذرگاه زائران پیاده از سمت شرق و جنوب شرق است گفت: اکنون ۱۶۰ نیروی هلال احمر استان برای امدادرسانی به زائران پیاده در ۴۲ پایگاه ثابت، موقت و مراکز عملیاتی و پشتیبانی در ایام پایانی صفر فعالیت دارند.
او از استقرار پایگاه‌های بین شهری در کنار جاده و آمادگی کامل تیم‌ها اعم از جاده‌ای، امداد هوایی، واکنش سریع و مراکز عملیاتی خبر داد.
کاوسی به موج بازگشت مسافران و شلوغی جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان در این روزها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مراقب خود و همراهان باشند زیرا بی‌توجهی به این نکات سبب ایجاد حادثه و پشیمانی می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: مسافران برای بازگشت، عجله‌ای نداشته باشند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما قانون هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت را فراموش نکنند و شماره تلفن امدادی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعت آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه‌دیده است.
او به مسافران و گردشگران کویر اشاره کرد و گفت: این افراد ابتدا به هشدارهای هواشناسی و جاده‌ای توجه کنند و همراه با یک راهنمای با تجربه و توانمند وارد طبیعت خاص شوند، اگر به مکان دوردستی می‌روند نیز به طور کامل راهنمایی بگیرند و راهنمای محلی همراه داشته باشند.
کاوسی تصریح کرد: لازم است مسافران و گردشگران کویر به خانواده و اطرافیانشان اطلاع دهند که از کدام مسیر و به کدام کویر می‌روند و چند نفر هستند، اگر تا ساعت مقرر نیامدند به ۱۱۰ یا ۱۱۲ اطلاع دهند.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی