گردشگری

مزار انجیری قاین بر مدار آبادانی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: مزار انجیری قاین با مشارکت و حمایت مردمی، خیرین و میراث‌فرهنگی برمدار آبادانی قرار گرفته است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: مزار انجیری روستای روم از طرح‌های 5 گانه گردشگری شهرستان است که ویژگی خاص آن مشارکت و حمایت مردمی و خیرین در عملیات عمرانی است و باعث شده در سال های گذشته اقدامات متعدد و قابل توجهی در آن انجام شود و به محلی امن و با امکانات قابل قبول برای بازدیدکنندگان تبدیل شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اضافه کرد: از محل اعتبارات تخصیص یافته در سال 1402، کار ساخت، اجرا و نصب نرده‌های دو سکوی طرح به طول 55 متر مربع انجام شد که هزینه 34 متر آن توسط اداره شهرستان و 21 متر نیز توسط خیرین تأمین شد.
او در ادامه توضیح داد: مزار انجیری که در نزدیکی روستای روم و در فاصله 35 کیلومتری محور قاین بیرجند واقع شده، از جمله اماکن گردشگری با زمینه مذهبی است که در مناسبت‌های دینی مورد اکرام بوده و در آخر هفته‌ها فضای گردشگری آن مانند سنگ‌فرش معابر، سکوهای نشیمن، باربکیو و… محل تفرج و استفاده مردم است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی