گردشگری

فرایند استانداردسازی واحدهای پذیرایی بین‌راهی شهرستان فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از فرایند استانداردسازی واحدهای پذیرایی بین‌راهی شهرستان فردوس با حضور کارشناس گردشگری وزارت ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: در این بازدیدها که در راستای آیین‌نامه ایجاد، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری انجام گرفت، واحدهای پذیرایی بین‌راهی حاتم، علی‌بابا، محب و علی و پسران مورد پایش و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: با توجه به لزوم استاندارسازی و افزایش سطح کیفی ارائهٔ خدمات‌ به مسافران و گردشگران و با عنایت به پیگیری‌های انجام‌شده در حوزه معاونت گردشگری استان، انجام فرایند ارزیابی واحدهای پذیرایی بین‌راهی استان در قالب طرح تطبیق استانداردسازی تأسیسات گردشگری به شرکت سروستان سرود باستان محول شد، که در مرحلهٔ عملیاتی این طرح، کارشناسان مربوطه ضمن بررسی و ارزیابی واحدهای پذیرایی مذکور در سه سطح: امور ایمنی و بهداشت، فنی و ساختمانی، و تجهیزات و نیروی انسانی، نسبت به گوشزد برخی کاستی‌ها و نقایص به مدیران واحدها، بر رفع سریع نواقص تأکید کردند.
شبنم‌زاده گفت: در ادامه فرایند استانداردسازی نیز کارشناس گردشگری وزارت متبوع به همراه کارشناس و مسئول نظارت بر فعالیت واحدهای گردشگری استان از واحدهای مذکور بازدید و کاستی‌ها و نواقص اعلامی را برای تعیین سطح و درجه‌بندی موردبررسی قرار دادند .
او بیان کرد: هدف از این بازدیدها، اجرای طرح استانداردسازی و درجه‌بندی واحدهای مذکور، برابر آیین‌نامه وزات میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که گزارش ارزیابی واحدها پس از طرح در کمیسیون مربوطه و پس از رفع نواقص احتمالی، به صدور گواهینامه استانداردسازی و درجه کیفیت خدمات منجر خواهد شد.
شبنم‌زاده گفت: در مرحله پیش‌ازاین، فرایند استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهرستان انجام شده و فرایند استانداردسازی واحدهای بوم‌گردی نیز در دستور کار است .

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا