گردشگری

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی استان فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انتقال خون و شرکت آب منطقه‌ای استان با پارک علم و فناوری استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: با عنایت به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان اولین جلسه با موضوع تحلیل آسیب‌ها و ارائه راهکارهای توسعه گردشگری با رویکرد آینده‌پژوهی در محل اداره‌کل برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین در راستای تدوین سیاست‌های و اولویت‌بندی شرکت‌ها و واحدهای فناور و ایجاد فرهنگ علم و فناوری و ترویج کارآفرینی منعقد شده است.
‌شاه‌وردی گفت: در این تفاهم‌نامه با فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهد تحول جدی برای اجرایی کردن نتایج پژوهش‌ها در بخش اجرایی خواهیم بود.
او بهره‌مندی از منابع و ظرفیت‌های موجود طرفین برای ارتقای سطح همکاری و استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه را ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: تأمین نیاز جامعه درزمینهٔ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق راهکارهای فناورانه بومی، توسعه محصولات فناورانه تولید شده، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و افزایش شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
شاه‌وردی خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای علمی و پژوهشی و ارائه راه‌حل‌های علمی برای غلبه بر چالش‌ها و موانع پیش‌ ‌روی توسعه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط هسته‌ها و واحدهای فناور و مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین تعهدات مشترک اداره‌کل و پارک علم و فناوری بر اساس این تفاهم‌نامه است.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا