گردشگری

اجرای ۲ دوره آموزشی برای افزایش کیفی گوهرتراشی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۲ دوره آموزشی برای افزایش کیفی گوهرتراشی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بیان کرد: دو دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و همچنین اموزش ساخت رکاب و قلم زنی برای صنعتگران این حوزه در دستور کار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌‌‌دستی در تهران گفت: استقبال خوب در حوزه صنایع‌دستی، گوهرتراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

شاه‌وردی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل‌های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از ان جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

او ادامه داد: ۲ دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاه‌وردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش‌ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش‌هایی در قالب رشته‌های مزیت‌دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع‌دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت. برای امسال منابع اعلام نشده و از محل تبصره ۱۶ نیاز شهرستان‌ها تامین خواهد شد.

توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران از ۱۸ بهمن تا ۲۱ بهمن در محل نمایشگاه های دائمی ارائه شده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی