گردشگری

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون: مشوق‌های وزارت تعاون برای تعاونی‌های زنان و صنایع‌دستی

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون از مشوق‌های وزارت تعاون برای تعاونی‌های زنان و صنایع‌دستی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم کیوانی در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در تهران گفت: بسیار خوشحالم که فرصت پیش آمد تا با حضور در این نمایشگاه بتوانم با ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری کشور از جمله خراسان جنوبی آشنا شوم.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون افزود: حضور در این نوع از نمایشگاه‌های فرصتی را مهیا می‌کند که تلفیق فرهنگ و هنر به کمک اقتصاد بیایند و با رویکرد توانمندسازی اشتغال زنان در این نوع حرفه‌ها و کمک به خانواده موثر واقع شود.
کیوانی ادامه داد: حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از شاغلان و اعضای شرکت تعاونی‌ها، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است که خوشبختانه در بودجه 1402 هم این منابع تقویت شده است.
او در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم با شناسایی هدفمند این تولیدکنندگان مشوق‌ها و حمایت‌ها را به صورت منصفانه توزیع کنیم.
کیوانی شرکت‌های تعاونی زنان فرصتی را برای تشکل‌سازی و مدیریت سرمایه، توسط بانوان در فضای کار امن با همت و سرمایه خودشان ایجاد می‌کند و با تلفیق هنر و فرهنگ هر استان کمک می‌کند تا استقلال مالی داشته باشند وبتوانند به اقتصاد خانواده کمک کنند.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون در خصوص حمایت از شرکت‌های تعاونی بانوان گفت: در رابطه با تشکیل تعاونی‌ها تسهیل‌گری انجام می‌ شود و در خصوص مشوق‌های مالی هم برای حضورشان در نمایشگاه‌ها کمک بلاعوضی را برای تأمین بخشی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود.
کیوانی بیان کرد: در پاویون‌های تخصصی واحدهای بخش تعاون در نمایشگاه‌های تخصصی و از طریق هیات‌های تجاری که به کشورهای مختلف اعزام می‌شود نیز می‌توانیم زمینه‌های توسعه بازار این شرکت‌های تعاونی صنایع دستی را در خارج از کشور فراهم کنیم.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا