گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق گردشگری کشور: خراسان جنوبی آماده جذب‌ گردشگر، وزارتخانه پای‌کار

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق گردشگری کشورگفت: خراسان جنوبی آماده جذب‌ گردشگر است و برای این امر وزارتخانه پای‌کار است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، احمد تجری در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در تهران اظهار کرد: استان خراسان جنوبی امسال در نمایشگاه بسیار متفاوت‌تر از سالیان گذشته حضور یافتند.
مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی نمایشگاه امسال بحث سرمایه‌گذاری بود که این موضوع را به‌وضوح در غرفه استان خراسان جنوبی قابل‌مشاهده بود و خوشبختانه از تمام ظرفیت‌هایی که می‌شد در ایجاد و تثبیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری کمک گرفت در این غرفه اتفاق افتاده است.
او ادامه داد: شهرداری‌ها نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد که در این نمایشگاه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری حضور یافتند.
تجری بابیان اینکه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید بیش از گذشته در خراسان جنوبی پرداخته شود، افزود: با این فرصت‌های گردشگری که در نمایشگاه معرفی شده است احساس می‌کنم استان خراسان جنوبی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است.
مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری کشور در ادامه افزود: هر سرمایه‌گذاری که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی باشد اکنون تنوعی از این ظرفیت‌های گردشگری آماده شده است و این اقدام شایسته استان قابل‌تقدیر است.
او خاطرنشان کرد: وقتی استان در جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های گردشگری جدی باشد وزارتخانه هم تلاش خواهند کرد در این مسیر هم‌افزا و همراه باشد و در بحث اعتبارات زیرساختی و تأمین منابع تسهیلاتی بانکی بیش از گذشته در این استان ورود پیدا کند.
تجری با اشاره به اینکه اگر پروژه‌ گردشگری با مشکلی مواجه باشد در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری می‌شود تا در کنار بخش خصوصی این موانع و مشکلات را برطرف کنیم، افزود: ایران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و تمام آن‌ها نیازمند تأمین زیرساخت هستند اما آنچه امروز در حوزه اعتباراتی زیرساختی به بحث گردشگری تخصیص می‌یابد بسیار اندک است اما معتقدیم اگر گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای توسعه در سطح کشور است پس باید همه دستگاه‌های اجرایی پای‌کار بیایند.
مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری کشور تصریح کرد: برخی از مناطق گردشگری نیاز به ایجاد راه دسترسی و تأمین آب و برق دارند که باید وزارت راه و نیرو در کنار وزارت گردشگری باشد تا با هم‌افزایی سرعت تأمین این زیرساخت‌ها را افزایش دهیم و مدت‌زمانش را کاهش دهیم.
او افزود: اکنون با اعتباراتی که در اختیار داریم شاید سهم بسیار ناچیزی به حوزه گردشگری هر استانی برسد گرچه یکی از سیاست‌های وزارتخانه این است که به استان‌های کم برخوردار با یک رشد بیشتری نسبت به سنوات قبل اعتبارت را اختصاص دهیم.
تجری در پایان خاطرنشان کرد: در اعتبارات مصوب امسال برای استان خراسان جنوبی بیش از 18 درصد افزایش داشته‌ایم اما بازهم با توجه به نیازی که در حوزه گردشگری وجود دارد این اعتبارات اندک است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا