گردشگری

3 واحد اقامتگاه بوم گردی جدید در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از بهره‌برداری3 واحد اقامتگاه بوم گردی جدید در استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی گفت: 3 واحد اقامتگاه بوم گردی جدید در شهرستان‌های طبس، بشرویه و فردوس به بهره‌برداری رسید.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این اقامتگاه‌ها با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به بهره‌برداری رسده است.
عربی گفت: با افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی بابا کریم در شهر ارسک شهرستان بشرویه، اقامتگاه بوم‌گردی خان عمو در روستای کجه شهرستان فردوس و اقامتگاه بوم‌گردی سرای امیر بیک در روستای اسفندیار شهرستان طبس، مجموع تعداد واحدهای بوم گردی استان به 85 واحد با ظرفیت حدود 1400 نفر رسید که در ایام نوروز پذیرایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود .
او اذعان کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی با کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ضمن تأمین قسمتی از نیازهای اقامتی استان نقش به سزایی در توسعه گردشگری روستایی، عشایری، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی دارد. با توجه به نقش مکمل و تقویت‌کننده اقتصادی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، به‌ویژه در مناطق روســــتایی 3 اصل مهم در بوم‌گری همسو با اصول کلی توسعه پایدار شامل: حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست، حفظ و ارتقاء جایگاه فرهنگی جامعه بومی و محلی و توجه به گردشگر، فرهنگ و نیازهای او در فعالیت‌های بوم گردی مدنظر قرار می‌گیرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا