گردشگری

استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان خوسف برای استقبال از گردشگران نوروزی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: 125 زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی خوسف آماده است
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی گفت: ازنظر تاریخى خوسف از کهن‌ترین مناطق استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود. اشعار حکیم نزارى و کتیبه‌های کال جنگال، سنگ‌نگاره لاخ مزار و کتیبه‌های پهلوى در دره‏اى به ‏نام «استاد تنگل» جملگى حکایت از قدمت چند هزارساله منطقه دارد.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: کشف سنگ‌نگاره ثابت می‌کند که گذرگاه اصلى خراسان و قهستان به‌سوی کرمان و جنوب ایران از درون دره‏هاى جنوب شرقى بیرجند به‌ویژه«دره اِستاد» بوده و کوه باغران و روستاهاى نوفرست، کوچ، کاهین و چنشت برکناره این دره قرار گرفته بودند.
صالحی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان خوسف بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی اعم از کال جنگی و آرامگاه ابن حسام خوسفی بوده هرساله موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد.
او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: چهار اقامتگاه نوروزی، یک مهمان‌پذیر و ۱۲۵ زائرسرا برای اسکان مسافران مهیا شده است.
صالحی بابیان اینکه در شهرهای ماژان و خوسف کمپ موقت اسکان مسافران برپا است، اظهار کرد: همچنین در ماژان،خور و خوسف اسکان آموزش‌وپرورش آماده میزبانی از مسافران است.
او از اسکان اضطراری چهار مرکز توسط هلال‌احمر خبر داد و گفت: درمجموع از تمام ظرفیت‌های موجود در خوسف برای استقبال از گردشگران نوروزی استفاده می‌شود.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف
دکمه بازگشت به بالا