گردشگری

88 هزار و 704 نفر در دور اول سفرهای نوروزی در فردوس اقامت کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس گفت: در دور اول شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، تعداد 88 هزار و 704 نفر در اماکن اقامتی گردشگری و کمپ‌های موقت و تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش فردوس اقامت کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و برگزاری جلسات هدفمند با موضوع توسعه و معرفی ظرفیت‌های شهرستان و با عنایت به تأکید فرماندار مبنی بر لزوم آمادگی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در ارائه خدمات شایسته به مسافران به‌ویژه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی، کلیه امکانات و خدمات برای استقبال از مسافران با همکاری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر فراهم و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس بیان کرد: در ۱۳ روز اول سفرهای نوروزی (۲۱ اسفند لغایت ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) تعداد 16 هزار و 140 نفر در اماکن گردشگری،62 هزار و 540 نفر در کمپ‌های موقت،6 هزار و 562 نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش و دو هزار و 730 نفر در مهمانسرای ادارت، هیات های مذهبی و. اسکان داشته‌اند.
شبنم‌زاده افزود: با توجه به رشد چشمگیر و افزایش حجم بالای مسافران نوروزی تعداد 147 هزار نفر از ۷ جاذبه شاخص تاریخی، طبیعی، مذهبی و دست‌ساز این شهرستان شامل آبگرم معدنی، شهر تاریخی تون، امامزادگان فردوس، دهکده گردشگری کویری پلند، موزه مردم‌شناسی و میراث جهانی قنات بلده بازدید که تاکنون بیشترین بازدید مسافران مربوط به شهر تاریخی تون است.
او گفت: تاکنون ۳۴ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری شهرستان انجام شده و به ۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی تذکر داده شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس نیز از عملکرد و اقدامات مسئولین و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان به‌ویژه شهرداری فردوس در خصوص مشارکت در برپایی بازارچه نوروزی و زیباسازی و نصب المان‌های نوروزی و اجرای دیوارنگاره‌ها با موضوع فردوس شهری برای گردشگری تشکر و قدردانی کرد.
شبنم‌زاده یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ساعت فعالیت موزه مردم‌شناسی فردوس در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت‌۹ صبح الی ۱۷/۵ عصر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا