گردشگری

27 هزار و ۱۲۵ نفر از جاذبه‌های گردشگری بیرجند بازدید کردند

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدای طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر تا ابتدای روز ششم فروردین ماه ۲۷ هزار و ۱۲۵ از جاذبه‌های گردشگری بیرجند بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدعلی جنتی‌فر بیان کرد: محمدعلی جنتی‌فر صبح چهارشنبه 9 فروردین‌ماه 1402 اظهار کرد: بیرجند ازجمله شهرستان‌های خراسان جنوبی است که یکی از میراث جهانی ثبت شده یعنی باغ جهانی اکبریه را در خود جای داده است و علاوه بر آن باغ‌های زیبای دیگری چون باغ و عمارت رحیم‌آباد نیز برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند درزمینهٔ اقامت در شهرستان بیرجند بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ستاد خدمات سفر تا ابتدای روز ششم فروردین‌ماه آمار اقامت رسمی گردشگران در شهر بیرجند سه هزار و ۳۷۸ نفر و به‌صورت غیررسمی دو هزار و ۶۵۷ نفر است.
جنتی‌فر بابیان اینکه درمجموع میزان اقامت در شهر بیرجند ۶ هزار و ۳۵ نفر ثبت شده است، گفت: آمار رسمی مربوط به کسانی است که در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و … اسکان داشته‌اند و آمار غیررسمی مربوط به افرادی است که در بقاع متبرکه، خانه مسافرها، پارک‌ها و کمپ‌های موقت اقامت داشته‌اند.
او با اشاره به اینکه در همین بازه زمانی میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر بیرجند به ۲۷ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است، افزود: بیشترین بازدید مربوط با میراث جهانی باغ و عمارت اکبریه بوده است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان بیرجند

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان بیرجند
دکمه بازگشت به بالا