گردشگری

استقبال گردشگران نوروزی از شترسواری در باغ تاریخی گلشن طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از استقبال گردشگران نوروزی از شترسواری در باغ تاریخی گلشن طبس خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص)می‌فرمایند “به فرزندان خود شنا،تیراندازی و سوارکاری بیاموزید.” گفت: استقبال گردشگران از شترسواری در مناطق گردشگری شهرستان طبس در نوروز امسال بی‌نظیر بوده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: به‌منظور اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و در راستای پرکردن وقت و ایجاد تجربه‌های جدید برای گردشگران و مسافران نوروزی، امکان شترسواری در باغ تاریخی گلشن طبس پیش‌بینی شد که بسیار موردتوجه و استقبال گردشگران قرارگرفته است.
عرب گفت: در روستای هدف گردشگری ازمیغان ، بازارچه صنایع‌دستی و سوغات محلی دیهوک، کویر حلوان و … نیز امکان تجربه شترسواری برای گردشگران نوروزی فراهم شده است.
او تصریح کرد: سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر موردتوجه خاصی قرار گرفته‌است، بااین‌وجود سابقه‌ای طولانی داشته است و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد.
عرب گفت: امروزه این ورزش نه‌تنها به‌عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به‌عنوان سرگرمی و به‌منظور گذراندن اوقات فراغت موردتوجه قرارگرفته است که خوشبختانه شهرستان طبس درزمینهٔ ورزش سوارکاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است و پیست اسب‌سواری هم در روستای الله‌آباد در نزدیکی شهر طبس پذیرای خیل بسیار علاقه‌مندان و گردشگران نوروزی است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا