گردشگری

بازدید ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف از بازدید ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی خوسف طی تعطیلات نوروزی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی صبح دوشنبه 14 فروردین‌ماه 1402 با بیان اینکه از نظر تاریخی خوسف از کهن‌ترین مناطق استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود، افزود: اشعار حکیم نزاری و کتیبه‌های کال جنگال، سنگ‌نگاره لاخ مزار و کتیبه‌های پهلوی در دره‌ای به نام استاد تنگل جملگی حکایت از قدمت چند هزارساله منطقه دارد.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف ادامه داد: کشف سنگ‌نگاره ثابت می‌کند که گذرگاه اصلی خراسان و قهستان به‌سوی کرمان و جنوب ایران از درون دره‌های جنوب شرقی بیرجند به‌ویژه «دره اِستاد» بوده و کوه باقران و روستاهای نوفرست، کوچ، کاهین و چنشت بر کنار این دره قرار گرفته بودند.
صالحی با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی اعم از کال جنگال و آرامگاه ابن حسام خوسفی بوده هرساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی، ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی خوسف بازدید داشته‌اند.
او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: چهار اقامتگاه نوروزی، یک مهمان‌پذیر و ۱۲۵ زائرسرا برای اسکان مسافران مهیا شده است.
صالحی با بیان اینکه در مجموع از تمام ظرفیت‌های موجود در خوسف برای استقبال از گردشگران نوروزی استفاده می‌شود، افزود: از آغاز سفرهای نوروزی، ۹ هزار و ۵۲۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی اقامت داشته‌اند.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف
دکمه بازگشت به بالا