گردشگری

بازدید بیش از 120 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان درمیان

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت: بیش از 120 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، امیر‌اسماعیل شهسواری بیان کرد: از 25 اسفندماه تا چهاردهم فروردین‌ماه سال جاری، بیش از 120 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید داشته‌اند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی و اقامت از مسافران نوروزی بیان کرد: با توجه به تمهیدات لازم در شهرستان همچنین بیست‌وشش هزار و 780 نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی شهرستان اسکان یافتند.
شهسواری اظهار کرد: نوروز امسال اقدام به برگزاری موسیقی‌های سنتی، برپایی سیاه‌چادر و 7 بازارچه و فروشگاه نوروزی با همکاری صنعتگران شهرستان در ورودی 4 مرکز بخش و روستاهای گردشگری شهرستان صورت پذیرفت که درمجموع بیش از 200 میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی در این اماکن به فروش رسید و بیش از 50000 نفر از این بازارچه‌ها بازدید به عمل آوردند.
او ادامه داد: از اماکن تاریخی شاخص شهرستان می‌توان به قلعه تاریخی فورگ، قلعه مسک، قلعه اسدیه، مسجد جامع هندوالان، آرامگاه ابراهیم رضا (ع)، قلعه و آسبادهای طبس مسینا اشاره کرد.
شهسواری بیان کرد: اماکن مذهبی مزار سید مرتضی (ع) در روستای سیدان و مزار بی‌بی صاحبه (ع) در روستای نوزاد و مناطق گردشگری سد رزه، طبیعت روستای خوان و منطقه حفاظت شده درمیان نیز ازجمله مناطق مورد بازدید گردشگران در ایام نوروز امسال بوده است.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان درمیان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان درمیان
دکمه بازگشت به بالا