نام و نام خانوادگی: حسنعلی فولادی
سمت: سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی

همکاران معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی:

امیر انوری‌مقدم
امیر انوری‌مقدم
کارشناس تجاری سازی و مطالعات راهبردی
زهرا خراشادیزاده
زهرا خراشادیزاده
کارشناس بازاریابی و امور بازرگانی
زهره اسدپور
زهره اسدپور
کارشناس حمایت از تولید
محمود دلخوش کجغنه
محمود دلخوش کجغنه
کارشناس آموزش و ترویج
محمد اصغری
محمد اصغری
کارشناس صدور مجوزهای سه گانه
غلامرضا معتمدی
غلامرضا معتمدی
متصدی خدمات عمومی
ماهرخ رحیمی
ماهرخ رحیمی
کارشناس صنایع دستی

شرح وظایف دفاتر سه گانه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی

1. دفتر حمایت از تولید
• برنامه‌ریزی در جهت آموزش، حفظ و احیاء و حمایت از توسعه کمی و کیفی محصولات و فعالیت‌های بازرگانی صنایع دستی و هنرهای سنتی
• تهیه و تدوین، بازنگری و به روز رسانی قوانین و مقررات، استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز به صورت مستمر در جهت حفظ و احیاء و بهبود کیفی محصولات، تسهیل امور مرتبط با بازرگانی و آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی
• برنامه‌ریزی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای شاغلان صنایع دستی به منظور ارتقاء دانش آنها
• تهیه برنامه‌ها و طرح‌های حمایتی در جهت تولید و بهبود کیفیت محصولات و احقاق حقوق صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی و حمایت از مالکیت‌های معنوی و فکری آنها
• برنامه‌ریزی به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، اجرای دوره‌های آموزشی و…
• برنامه‌ریزی به منظور نیازسنجی مستمر قبل از برگزاری دوره‌های آموزشی
• برنامه‌ریزی به منظور مطالعه و شناخت بازارهای هدف به منظور ارتقاء فروش داخلی و خارجی
• فراهم نمودن بستر لازم به منظور بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری در تولید و عرضه محصولات
• برنامه‌ریزی و فراهم نمودن زمینه‌های تشویق و ترغیب فعالان حوزه صنایع دستی جهت مشارکت موثر و فعال در زمینه‌های مختلف
• بررسی طرح‌ها و پروژه‌های تدوین شده به همراه هدایت و نظارت بر اجرای آنها
• نظارت بر فعالیت تولیدکنندگان، مراکز آموزشی، عرضه محصولات صنایع دستی و …
• همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط و مراکز آموزشی به منظور تدوین سرفصل دروس
• تدوین برنامه و برش‌های استانی مرتبط با فعالیت اداره کل به منظور ابلاغ و اجرا توسط معاونت‌های صنایع دستی استان‌ها با هدف یکسان‌سازی فعالیت‌های صف و ستاد
• برنامه‌ریزی به منظور صدور مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت‌های تولیدی، آموزشی و بازرگانی در حوزه صنایع دستی
• فراهم‌سازی بستر مناسب جهت اخذ تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان محصولات صنایع دستی به همراه برنامه‌ریزی و نظارت بر نحوه توزیع و استفاده از منابع
• هدایت و نظارت بر روند اجرای برنامه‌ها توسط معاونت‌های صنایع دستی استان‌ها
• برنامه‌ریزی و فراهم نمودن بستر مناسب جهت برگزاری و یا مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی
• نظارت و ارزیابی، آسیب شناسی، تجزیه و تحلیل و ارائه راهکار مناسب در زمینه‌های مختلف اعم از تولیدی، بازرگانی و آموزشی
• هماهنگی، همکاری و تعامل با دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مرتبط به منظور تسهیل در اجرای برنامه‌ها
• برنامه‌ریزی برای برپایی و یا مشارکت در سمینارها، نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و … ملی و بین‌المللی به منظور ارتقاء دانش فعالان حوزه صنایع دستی و مرتفع نمودن مسایل و مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف
• تهیه بانک اطلاعات جامع آماری به منظور دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق تولیدکنندگان، شاغلان و دست اندرکاران حوزه صنایع دستی، ظرفیت تولید صنایع دستی در کشور، آموزش دیدگان و…
• توانایی در تقسیم‌بندی و گروه‌بندی فعالیت‌ها
• مطالعه و به روزرسانی دانش و اطلاعات شخصی
• فراهم سازی بستر مناسب برای ارتقاء سطح دانش و مهارت همکاران
• هدایت و نظارت بر روند اجرای برنامه‌ها و وظایف محوله به همکاران
• انجام سایر امور محوله

2. دفتر بازاریابی و تجاری سازی
• برنامه ریزی در جهت حفظ و احیاء و حمایت از توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در حوزه صادرات و بازار داخلی
• برنامه ریزی به منظور بررسی مطالعه و شناخت بازارهای بین المللی با هدف ارتقاء فروش داخلی و صادرات صنایع دستی
• فراهم نمودن زمینه و امکانات لازم به منظور استفاده و بهره گیری از سیستم های پیشرفته معرفی و فروش الکترونیک صنایع دستی با هدف توسعه و ارتقاء کمی و کیفی بازارهای داخلی و خارجی عرضه محصولات
• فراهم نمودن زمینه های تشویق و ترغیب هنرمندان، صنعتگران، بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی جهت حضور و مشارکت مؤثر و فعال در بازارهای داخلی و خارجی
• ایجاد زمینه¬ های مناسب و انجام هماهنگی¬ های لازم به منظور جلب مشارکت بخش های دولتی و غیردولتی در حوزه سرمایه¬ گذاری داخلی و خارجی محصولات صنایع دستی
• فراهم نمودن امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم و مناسب جهت برگزاری نمایشگاه های ملی، منطقه ای و بین المللی عمومی و تخصصی صنایع دستی در داخل کشور
• نظارت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی چگونگی معرفی، عرضه و فروش اقلام صنایع دستی در نمایشگاه های داخلی و خارجی
• هماهنگی، همکاری و تعامل با دستگاه ها، ارگان ها، سازمان ها، تشکل¬ های غیردولتی مرتبط به منظور معرفی رشته ها و محصولات صنایع¬ دستی و عرضه آنان در بازارهای داخلی و خارجی متناسب با سلیقه، نیاز و فرهنگ مصرف بازارهای هدف
• برنامه ریزی، پیگیری و فراهم آوردن امکانات لازم در جهت راه اندازی بازارچه های موقت در ایام ویژه در داخل کشور و حمایت در جهت ایجاد مراکز عرضه و فروش صنایع دستی در خارج از کشور
• برنامه¬ ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور ارائه تسهیلات در امر عرضه، فروش و صادرات صنایع¬ دستی به همراه ارائه خدمات بازرگانی مناسب به تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان محصولات صنایع¬ دستی در داخل و خارج از کشور
• برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور بازنگری، به روز رسانی، نظارت و تدوین قوانین، مقررات، تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، دستورالعمل ها و آئین نامه ها در راستای توسعه و تسهیل فعالیت ها و مبادلات تجاری صنایع دستی
• برنامه ریزی در جهت برپایی سمینارها، همایش ها، نشست ها و کارگاه های تخصصی برای فعالان بخش بازرگانی و صادرکنندگان کالاهای صنایع دستی پیرامون مسائل توسعه ای، بازاریابی، قوانین و مقررات تجاری و صادراتی و …
• همکاری در تهیه بانک اطلاعات در خصوص صادرکنندگان، شرکت های تجاری فعال، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی خارج از کشور و …
• برنامه ریزی و ارائه حمایت جهت ایجاد، تقویت و توسعه تشکل های صنفی و بازرگانی داخلی و خارجی
• برنامه ریزی در راستای ایجاد و راه اندازی صندوق های حمایت از فروش داخلی و ضمانت صادرات صنایع دستی
• برنامه ریزی و ارائه حمایت جهت حضور و مشارکت در برپایی رویدادهای فرهنگی، جشنواره ها و نمایشگاه های عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در خارج از کشور و اعزام هیات های تجاری
• برنامه ریزی در راستای مشارکت در حراجی ها، گالری ها و اکسپوهای خارج از کشور
• برنامه ریزی جهت تدوین استاد، طرح ها و پروژه های توسعه ای
• تدوین و تنظیم تفاهم نامه ها موافقتنامه های تجاری در جهت توسعه صنایع دستی
• مطالعه و برنامه ربزی به منظور برپایی سمینارها، همایش ها، نشست ها و کارگاه های تخصصی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صنایع دستی پیرامون موضوعات توسعه همه جانبه صنایع دستی
• ایجاد ارتباط مداوم با مجامع و سازمان های تأثیر گذار بر روند توسعه بازرگانی صنایع دستی با هدف ارتقاء فروش و صادرات
• برنامه ریزی، پیگیری و فراهم آوردن امکانات لازم درجهت ایجاد و راه اندازی بازارچه ای دائم صنایع دستی در سطح کشور

3. دفتر آموزش و ترویج

گروه آموزش:
• برنامه‌ریزی آموزشی و درسی و ارتقاء سطح کیفی آموزش
• بررسی شرایط موجود و راهکار و اجرای آموزش‌های نوین
• نظارت جامع بر موسسات و مراکز آموزشی
• برنامه‌ریزی جهت تدوین استانداردهای آموزشی و ایجاد استانداردهای جدید آموزش
• تعریف دوره‌های جدید آموزش و احیای و بازبینی رشته‌های موجود صنایع دستی و هنرهای سنتی
• نظرسنجی از جوامع هدف آموزشی (هنرجویان، هنرآموختگان، مربیان و مدیریت آموزش موسسات) در ارتباط با استانداردهای آموزشی در طول دوره آموزش و محتوی منابع آموزشی و کمک آموزشی
• نیازسنجی آموزشی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و ارائه به واحد ذیربط جهت برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم
• همکاری با دستگاه‌های ذیربط به منظور تدوین سرفصل دروس هنرستان‌ها، آموزشکده‌ها و دانشکده‌های صنایع دستی
• صدور مجوز اجرای دوره‌های آموزشی صنایع دستی و هنرهای سنتی به آموزشگاه‌های مجاز

گروه ترویج و طراحی:
ترویج:
• انجام اقدامات لازم جهت معرفی صنایع دستی برگزیده کشور (مستندسازی و مستندنگاری صنایع دستی و هنرهای سنتی)
• تعامل با سازمان‌های بین‌المللی و مراکز تخصصی صنایع دستی در راستای ترویج صنایع دستی و برنامه‌ریزی و مشارکت جهت حضور صنایع دستی در عرصه‌های بین‌المللی با رویکرد ترویجی
• همکاری با ارگان¬ های مختلف در راستای معرفی و ترویج صنایع ¬دستی
• برنامه‌ریزی، مشارکت و نظارت در جهت برگزاری المپیاد‌ها، جشنواره‌ها، سمینارها و همایش‌های تخصصی و رویدادهای علمی، فرهنگی با رویکرد ترویج صنایع دستی در سطح ملی و بین‌المللی
• تهیه آرشیو تصاویر و فیلم از آثار صنایع ¬دستی در گروه‌های مختلف
• ایجاد نمایشگاه دائمی آثار برگزیده صنایع دستی (موزه‌های صنایع دستی)
• ایجاد نوآوری و تحول در فعالیت‌های ترویجی
• ایجاد خانه ترویج صنایع دستی روستایی و عشایری
• ساخت فیلم‌های مستند آموزشی و ترویجی (رشته‌های منسوخ شده)
• تهیه بسته‌های فرهنگی (در قالب CD مولتی مدیا از معرفی رشته‌های صنایع دستی استان‌ها، کتابچه معرفی تولیدکنندگان برجسته صنایع دستی استان و مراکز عمده فروش صنایع دستی، نقشه جغرافیایی صنایع دستی)
• برگزاری هفته فرهنگی اقوام و مناطق (در سطح استانی و ملی)
• طراحی، ساخت و نصب نمادهای صنایع دستی بومی هر استان و اجرای مصوبه هیئت وزیران موضوع بند 6 المان‌ها و استقرار ویترین‌ها (استانی و ستادی)
• ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی (استانی)
• تهیه کتاب فیلم صنایع دستی (ستادی و استانی)
• ساخت تیزر تبلیغاتی با موضوع ترویج استفاده از صنایع دستی بومی و پخش آن در تلویزیون‌های شهری با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران
• تهیه اطلس صنایع دستی کشور
طراحی:
• تهیه و تدوین دستورالعمل‌های لازم در جهت طراحی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی
• تهیه طرح جامع طراحی در صنایع دستی جهت ارتقاء کیفیت و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی
• برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های رقابتی صنایع دستی در سطح کشور با رویکرد طراحی
• برگزاری رویدادهای مختلف با رویکرد طراحی جهت نمایش صنایع دستی متناسب شده با زندگی معاصر
• ایجاد پایگاه‌های اطلاع رسانی به منظور برقراری ارتباطات دائمی با طراحان مد و دکوراسیون و معماران و مصرف کنندگان و همه ارکان بازار مصرف با هدف تبادل اطلاعات
• برنامه‌ریزی لازم برای بهینه سازی طراحی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی
• تبادل ارتباط و مبادلات علمی، فرهنگی و فنی با دانشگاه‌ها، موسسات و نهادهای مرتبط با صنایع دستی در سطح ملی و بین‌المللی در زمینه طراحی
• برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی پایگاه ویژه معرفی آثار دارای نشان بین‌المللی و نشان ملی

دکمه بازگشت به بالا