Cultural Heritage

۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی دیدن کردند

معاون میراث‌‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا 14 فروردین‌ماه جاری، ۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های استان دیدن کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد روز سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه 1403 اظهار کرد: در ایام نوروز امسال ۱9 موزه خصوصی و دولتی در سطح استان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران فعال بوده است.
معاون میراث‌‌فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۱۱ موزه زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ۶ موزه نیز به صورت خصوصی و 2 موزه توسط سایر ادارات، اداره و مدیریت می‌شود.
او افزود: در بین موزه‌های تحت مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایام نوروز سه موزه‌ مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند شامل موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و مشاهیر و مفاخر ملی با ۲ هزار و ۳۶۳ مورد، بیشترین بازدید را داشته است.
بهفرنژاد ادامه داد: در حوزه موزه‌های خصوصی نیز موزه ژئوپارک طبس با هزار و ۹۵۹ بازدید بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است.
معاون میراث‌‌فرهنگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این ایام علاوه به سه موزه باغ اکبریه بیرجند، ۲ موزه مردم شناسی و مشاهیر در خانه تاریخی سلطانی و موزه آب در قاین، موزه مردم شناسی در شهرهای فردوس، خضری، سرایان، نهبندان و طبس نیز در استان به روی علاقمندان باز بود.
او ادامه داد: همچنین در بخش خصوصی، موزه بشرویه، موزه عروسک، لباس و منسوجات سنتی، میراث پهلوانی بیرجند و موزه عکس قاین و موزه ژئوپارک طبس در ایام نوروز برای بازدید علاقمندان، مسافران و گردشگران باز بود.
بهفرنژاد تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز، ساعت کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی استان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ اعلام شد.
او با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: صدور یک بلیط برای بازدید از چند موزه (مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند) و افزایش قیمت بلیط یکی از دلایل کاهش بازدید (بلیط) بوده است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish