Cultural Heritage

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی”

بسم الله الرحمن الرحیم
٢9 اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، فرصتی برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین است، میراث ماندگاری که از قلب تاریخ بجای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه ایران زمین است.
استان خراسان جنوبی، با داشتن بیش از هزار و ۵۵ اثر ملی، ۹ اثر جهانی (باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، مجموعه قنوات بلده فردوس، هنرصنعت حوله بافی روستای خراشاد و ژئو پارک طبس و ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه) و نیز ۷ پدر علمی، پدیده‌های طبیعی بی نظیر، آثار خشت و گلی فراوان و میراث مکتوب بجا مانده از گذشتگان، دارای پیشینه فرهنگی بسیار غنی است. گنجینه‌های گرانبهایی که حفاظت و صیانت از آنها وظیفه همگانی و همیشگی است.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی، هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان این عرصه در استان خراسان جنوبی که در معرفی، حفظ و احیای میراث گرانقدر این دیار همت می‌ورزند، تبریک عرض می‌نمایم.
امید که بتوانیم در کنار هم و با هم‌افزایی هر چه بیشتر در معرفی ظرفیت‌های متعدد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بکوشیم و از طریق شناساندن توانمندی‌های خراسان جنوبی به اقصی نقاط دنیا، راه‌های توسعه و تعالی این دیار زرخیز را تندتر از گذشته درنوردیم.
جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish