Cultural Heritage

افتتاح نمایشگاه عکس روایت تاریخ در باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد بیرجند

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاه عکس روایت تاریخ در باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد بیرجند افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد امروز 29 اردیبهشت‌ماه 1403 در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تبریک روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی گفت: شعارملی این هفته میراث‌فرهنگی، مشارکت مردمی، مسئولیت اجتماعی نام‌گذاری شده تا سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات ترویجی و معرفی در این هفته و سال پیش‌رو در حوزه میراث‌فرهنگی در کشور باشد و انشالله با گسترش نقش مردم و توسعه مسئولیت اجتماعی با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی در حفاظت از میراث‌فرهنگی قدم‌های محکمی برداشته شود.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: در نمایشگاه عکس روایت تاریخ 42 تابلو از عکس‌های برگزیده بخش معماری و میراث‌فرهنگی، دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی در معرض دید علاقمندان قرارگرفته است.
او خاطر نشان کرد: تاکنون دو دوره جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شده که دومین دوره این جشنواره خردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد و عکاسان ۲ روز در بیرجند و ۲ روز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند.
بهفرنژاد گفت: خروجی جشنواره ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیات داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند و در این نمایشگاه عکس‌های برگزیده بخش معماری و میراث‌فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه از 29 اردیبهشت لغایت 4 خردادماه در محل باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 19 پذیرای علاقمندان است.
او افزود: با توجه به اینکه امروز 29 اردیبهشت روز موزه برای آموزش و پژوهش نام‌گذاری شده است و به‌مناسبت روز جهانی موزه،‌ بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن تاریخی استان امروز رایگان خواهد بود.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish