Tourism

افزایش سفر‌های درون استانی خراسان جنوبی در نوروز 1403

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با‌توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، سفر‌های درون استانی در خراسان جنوبی افزایش پیدا کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه 1403 در برنامه پرسمان شبکه خاوران بیان کرد: با توجه به تقارن عید نورز با ماه مبارک رمضان کاهش ۳۴ درصدی سفر‌به استان و میزان اقامت در استان و افزایش سفر‌های درون استانی را داشتیم که از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.
او گفت: گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان بیرجند، طبس، فردوس دیدن کردند.
شاه‌وردی ادامه داد: از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۴ میلیون و ۹۹۲هزار و ۲۸۸ مورد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است و همچنین تردد وسایل نقلیه بین استانی نیز که از خارج به داخل استان آمدند نزدیک به یک میلیون و ۳۴هزار و ۶۵۰ مورد ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: مسافران نوروزی بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بیرجند تردد داشتند.
او در خصوص فروش صنایع‌دستی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز گفت: از ۲۴ اسفند تا روز 11 فروردین‌ماه ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی به فروش رسیده است.
شاه‌وردی اظهار کرد: همچنین ۳۹ سیاه‌چادر در ورودی شهرستان‌ها به مسافران وگردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در محور‌های مواصلاتی فعال هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.
او ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه عوامل این سازمان، گفت: ۳۹ مورد ارتباط با شبکه‌های استانی و هر روز ۱۰ مورد ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری به همت شبکه خاوران در ایام نوروزی انجام شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish