میراث‌فرهنگی

بازدید ائمه جمعه فردوس و اسلامیه و جمعی از ائمه جماعت مساجد فردوس از موزه مردم‌شناسی

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: در دومین روز از هفته میراث‌فرهنگی ائمه جمعه فردوس و اسلامیه و جمعی از ائمه جماعت مساجد فردوس از موزه مردم‌شناسی از موزه مردم شناسی فردوس و نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و گوهرسنگ‌های فردوس واقع در حمام خیروز بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در بازدید ائمه جمعه ضمن ارائه توضیحات به معرفی معماری اجزای مختلف حمام‌های تاریخی، آداب و رسوم و آیین‌های بومی و محلی و مشاغل سنتی ارائه شده در موزه و معرفی مشاهیر و علما و شعرای قدیم فردوس پرداخت.
در حاشیه این بازدید ائمه جمعه و روحانیون شهرستان از کارگاه و نمایشگاه تراش گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های نیمه قیمتی فردوس نیز بازدید کردند و با قابلیت‌ها و ظرفیت گوهرسنگ‌های فردوس و زمینه‌های اشتغال در این حوزه آشنا شدند.
حجه الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز با تاکید بر لزوم معرفی سابقه فرهنگی، تاریخی و دینی شهرستان به نسل‌های امروزی و جوانان، حفاظت و احیاء ابنیه و آثار تاریخی و اماکن مذهبی به جا مانده از گذشتگان و بویژه شهر تاریخی تون را از اولویت‌های مدیران شهرستانی و استانی و ملی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
امام جمعه فردوس با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های شهرستان در جذب مشارکت مردم و رونق اقتصادی و تولید، مرمت و احیای بناهای تاریخی به جا مانده از گذشتگان و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است که باید متولیان امر با برنامه‌ریزی و معرفی پتانسیل‌های موجود، زمینه این مشارکت را فراهم کنند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی