میراث‌فرهنگی

برگزاری نشست کتابخوان در محل موزه مردم‌شناسی فردوس

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و در اولین روز از هفته میراث‌فرهنگی، نشست کتابخوان با همکاری کانون خاتون مهر تون در محل موزه مردم‌شناسی فردوس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: در این نشست معرفی کتاب آن سال‌ها اثر پروفسور محمدجعفر یاحقی، توسط اعضا صورت گرفت و بخش‌هایی از کتاب خوانش شد.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: این اثر که در دو دفتر فراهم آمده است. خاطرات دکتر یاحقی استاد برجستۀ دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگر نامدار معاصر است که از سال‌های کودکی، نوجوانی، جوانی و دانشجویی خود می‌گوید. از رنج‌هایی که دیده و محرومیت‌هایی که کشیده است. از زادگاهش تون/ فردوس می‌گوید که در زلزله‌ای ویرانگر با خاک یکسان و بکلی نابود گشت و او خاطره‌های پیش از ویرانی آنجا را با قدرت قلمش به تصویر کشیده است.
او گفت: محمدجعفر یاحقی زاده ۱۳۲۶ در فردوس، پژوهشگر و نویسنده ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد، عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر قطب علمی فردوسی‌ شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی